• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403053121590
  • خبرنگار : 71951

فرماندار:

شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین حسینی آمادگی کامل دارد

شهر ری برای میزبانی از جاماندگان اربعین حسینی آمادگی کامل دارد

ایسنا/تهران فرماندار ویژه ری گفت: آمادگی کامل از جاماندگان اربعین حسینی را برای عزاداران سرور و سالار شهیدان در روز اربعین داریم.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به آمادگی های لازم در روز اربعین حسینی گفت: ۳۵۰ موکب در شهرری وظیفه پذیرایی را برعهده دارند و موکب های فرهنگی نیز مستقر می‌شوند.

مهدی باب الحوائجی در نشست خبری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، تصریح کرد: کمیته‌های برگزاری جاماندگان اربعین از ماه‌ها قبل تشکیل شده و نزدیک به ۵۰ جلسه در رده‌های مختلف در استان و داخل شهرستان تشکیل جلسه داده است.

باب الحوائجی اظهار کرد: در کمیته بهداشت و سلامت هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی، صدیقه کبری و دارالشفای حرم انجام شده و به صورت مستمر به افراد خدمات‌دهی خواهد شد و نیز بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی، امیرالمومنین (ع)، سینا، بهارلو و ضیائیان نیز خدمات رسانی می‌کنند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: کارشناس بهداشت در موکب‌ها مستقر می‌شوند و بر خدمات ارائه شده در موکب‌ها نظارت کرده از شرکت کنندگان در مراسم درخواست داریم با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری غذا، خوراکی‌ها را از مواکب تهیه کنند و از ارائه کنندگان خوراکی خارج از موکب‌ها خودداری نمایند.

این مسئول ادامه داد: کمیته‌های مختلف و موثر در استان تهران و شهرستان ری تشکیل شد و با نگرشی بر آسیب‌های پیاده‌روی سال‌های گذشته اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

معاون استاندار تهران از تمهیدات ترافیکی یادآور شد و گفت: در کمیته حمل و نقل و ترافیک تمهیداتی به منظور اختصاص 1000 دستگاه اتوبوس برای نقل و انتقال زائرین در نظر گرفته شده و نیز ۲۲۰ دستگاه ون در ۱۴ منطقه و ۸ مسیر در قالب ناوگان حمل و نقلی خدمات دهی خبر داد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: مترو در دو خط ۱ و ۶ که منتهی به شهرری است خدمات دهی می کند و از ساعت ۵:۳۰ اولیه صبح روز اربعین آمادگی خدمت رسانی را به زوار حسینی دارد و در این دو خط به صورت رایگان خدمات‌دهی می کنند.

باب الحوائجی تصریح کرد: طی هماهنگی با راه آهن ۶ رام قطار در مسیرهای منتهی به ورامین و پیشوا کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند و خدمات دهی تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.

معاون استاندار تهران بیان کرد: از مردم شهید پرور و ولایی تقاضا دارم حتی المقدور از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند و از آوردن وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند. وی تصریح کرد: اگر از وسایل شخصی استفاده می‌کنند از پارکینگ‌های معرفی شده از سوی شهرداری و پلیس راهور استفاده نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان ادامه داد: نزدیک به ۳۵۰ موکب از پل آزادگان در خیابان فداییان اسلام تا حرم وظیفه پذیرایی را برعهده دارند و در کنار مواکب پشتیبانی کننده غذا و نوشیدنی‌های خنک موکب‌های فرهنگی نیز مستقر می‌شوند.

باب الحوائجی گفت: ۷۳ موکب فرهنگی، ۶ حسینیه کودک، ۳ موکب هنرمندان و ۱۰ استیج جهت ارائه برنامه‌های فرهنگی و نمایشی مستقر می شوند و نمایشگاه تخصصی حجاب در خیابان فداییان اسلام با ارائه حجاب اسلامی خدمات دهی می کند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: ۲۸ مدرسه و ۳۴ مسجد در طول مسیر در خدمت مردم شهیدپرور و ولایی است و نمازهای صبح، ظهر و مغرب اقامه می‌شود و تمام وقت باز و در اختیار مردم است و زیارت اربعین در طول ساعات مختلف در مساجد قرائت خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان در خصوص شعار جاماندگان اربعین در سال‌جاری گفت: شعار امسال کربلا طریق الاقصی به استقبال زائرین و جاماندگان اربعین حسینی خواهیم رفت و موکب‌ها نیز از نماز صبح تا ساعت 18 عصر موظف به پذیرایی و ارائه خدمات به عزیزان زائر می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha