• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403053121513
  • خبرنگار : 50161

کسب رتبه پنجم توسط دانشگاه علوم پایه زنجان در شاخص انتشار مقالات نیچرایندکس

کسب رتبه پنجم توسط دانشگاه علوم پایه زنجان در شاخص انتشار مقالات نیچرایندکس

ایسنا/زنجان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در شاخص انتشار مقالات نیچرایندکس رتبه پنجم را کسب کرد.

براساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران، با انتشار مقالات علمی در نشریات برتر علوم طبیعی جهان در لیست نیچر ایندکس در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب جایگاه سی‌ودوم برای جمهوری اسلامی ایران شدند.

طبق این گزارش، تعداد ۱۰۷ دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور در انتشار این مقالات مشارکت داشته‌اند. دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با کسب حد شاخص ۶.۰۲ موفق به کسب رتبه پنجم در میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور شده است.

نیچر یک مجله علمی میان‌رشته‌ای بریتانیایی است که اولین بار چهارم نوامبر ۱۸۶۹ منتشر شد. این مجله علمی یکی از شناخته‌شده‌ترین ژورنال‌های علمی در جهان است و توسط Science Edition و براساس گزارش‌های استنادی، این ژورنال در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان معتبرترین ژورنال جهان انتخاب شد و ضریب تاثیر (ایمپکت فکتور) ۴۱.۵۷۷ آن را به یکی از برترین ژورنال‌های دانشگاهی جهان تبدیل کرده است. Nature یکی از معدود ژورنال‌های دانشگاهی است که تحقیقات پایه‌ای در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های علمی منتشر می‌کند.

مقالاتی که در این ژورنال چاپ شده است به‌دلیل حفظ استانداردهای تحقیقاتی بالا در سطح بین‌المللی تحسین می‌شود. میزان پذیرش مقاله در این ژورنال در حدود هشت درصد مقالات ارسالی است.

مقالات چاپ‌شده در Nature بسیار معتبر استف بویژه، مقالات تجربی که غالباً مورد استناد قرار می‌گیرند و می‌تواند منجر به تبلیغات، تأمین بودجه و توجه رسانه‌های اصلی شود. به‌دلیل همین تأثیرات مثبت بازخورد، رقابت بین دانشمندان برای انتشار در مجلات سطح بالا مانند Nature و نزدیکترین رقیب آن یعنی Science می‌تواند بسیار شدید باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha