• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403053121504
  • خبرنگار : 50469

آمادگی کادر درمان در موج بازگشت زائران اربعین

آمادگی کادر درمان در موج بازگشت زائران اربعین

ایسنا/ایلام نشست ویژه اربعین کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بیمارستان امام حسین (ع) مهران برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۳۱ مرداد در این نشست با اشاره به حجم بالای خدمات ارائه شده از سوی حوزه سلامت در مرز مهران، اظهار کرد: در موج برگشت ممکن است تعداد بیماران افزایش پیدا کند و همه پرسنل باید اهتمام ویژه داشته باشند و با همکاری و هماهنگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

دکتر هدایت حیدری‌زاده افزود: با نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دکتر شهریاری رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس دیدار داشتیم و مقرر شد نگاه ویژه‌ای به استان ایلام وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال‌های آتی شهرک اربعین در مرز مهران ایجاد خواهد شد و امیدواریم توجه خاصی به حوزه سلامت در این مقوله شود و ما نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.

دکتر عادل مقصودی‌نژاد ادامه داد: پانسیون‌های بیمارستان امام حسین (ع) مهران و مجتمع خوابگاهی شبکه بهداشت و درمان در این ایام افتتاح، تکمیل و تجهیز شد و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های اربعین سال آینده تکمیل و تقویت شود و زیست پزشک‌ها را نیز ایجاد خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست بیان کرد: در ایام اربعین حسینی (ع) تمام تلاش خود را برای حضور پزشکان و متخصصان در بیمارستان امام حسین (ع) مهران به کار گرفتیم که متأسفانه در این راه برخی نهادها و مدیریت‌ها مشکلاتی ایجاد کردند که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن این موارد حل و فصل شود.

دکتر شهرام کارگر افزود: در بیمارستان امام حسین (ع) مهران هر روز شاهد مراجعه زیادی هستیم و از طریق اتوبوس آمبولانس آن‌ها را به بیمارستان‌های مرکز استان خواهیم رساند و هر زمانی که تعداد به بیش از ۴۰ نفر برسد بیماران را از طریق هواپیما و با همکاری ارتش و فرودگاه ایلام به پایتخت اعزام می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، احسان عباسی رئیس بیمارستان امام حسین (ع) مهران نیز در این نشست، اظهار داشت: از ابتدای تردد زائران تا کنون ۲ هزار ۳۷۳ نفر تریاژ داشتیم، ۱۴۰ بستری، ۳۱ تصادفی، ۳۶ تروما غیرتصادفی در بیمارستان پذیرش شدند و ۴۳ تخت فراظرفیت در نظر گرفته شده در دو بخش و یک اورژانس داخلی ایجاد شده است و هم‌ اکنون ۱۲۰ پرسنل در بیمارستان مستقر هستند و از سی‌ام مرداد ماه گروه دوم به بیمارستان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha