• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403053121481
  • خبرنگار : 71588

حملات به غزه و کرانه باختری در روز ۳۲۰ جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

حملات به غزه و کرانه باختری در روز ۳۲۰ جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

درحالیکه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد سیصد و بیستمین روز خود شده، اشغالگران به هدف قرار دادن پناهگاه‌های آوارگان در سایه اوضاع سخت انسانی و هدف قرار دادن مناطق مسکونی در نوار غزه و یورش‌های خود به مناطق مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند در بحبوحه تلاش‌های کنونی در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و مخالفت اشغالگران با عقب‌نشینی از محورهای نتزاریم و فیلادلفیا، رژیم صهیونیستی روند حملات هوایی و زمینی خود به مناطق مسکونی نوار غزه را افزایش داده است.

در همین راستا، احمد البطه، خبرنگار شبکه العربی در خان یونس گزارش داد که در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به آپارتمانی مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه سه تن زخمی شدند که وضعیت سلامتی آنها وخیم گزارش شده است.

وی در ادامه افزود، این حملات دراثنای وقوع چندین انفجار مهیب در مناطق شمالی شهر خان یونس و شهر رفح انجام شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک «القراره» در شرق خان یونس و اطراف منازل مسکونی در منطقه «السطر» در غرب این شهر حمله کردند.

منابع خبری هم‌چنین از شهادت چهار کشاورز در بمباران رژیم صهیونیستی در شمال شهر رفح خبر دادند.

چندین فلسطینی در نتیجه تیراندازی اشغالگران به چادر آوارگان در منطقه «المواصی» در غرب رفح زخمی شدند.

منابع فلسطینی نیز گزارش دادند مقامات رژیم اشغالگر امروز (چهارشنبه) پایه‌های یک خانه در حال ساخت در شهرک «عناتا» واقع در شمال شرق شهر قدس اشغالی را با بولدوزر تخریب کردند.

منابع محلی نیز اعلام کردند نیروهای رژیم اشغالگر به منطقه «السلام» در شهرک «عناتا» یورش بردند و پایه‌های این منزل را با بولدوزر تخریب کردند.

استاندار شهر قدس نیز اعلام کرده که اشغالگران از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۸۶ عملیات تخریب در شهر قدس و شهرک‌های آن اجرا کرده‌اند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان‌های مسکونی در غرب شهر رفح و اطراف شهر «حمد» در شمال غربی شهر خان یونس را هدف قرار دادند.

اشغالگران صهیونیست مناطق شرقی شهر «دیر البلح» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان مسکونی در «تل الزعتر» در اردوگان «جبالیا» در شمال نوار غزه چندین تن شهید و زخمی شدند.

اشغالگران محله «الزیتون» واقع در جنوب شرق شهر غزه را نیز هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه نیز اعلام کرد سه کشتار در غزه، دیر البلح و خان یونس انجام شده است.

منابع اعلام کردند در حمله رژیم صهیونیستی به بازار «دیر البلح» دست‌کم هشت تن شهید شده‌اند.

صدها شهرک‌نشین صهیونیست امروز (چهارشنبه) با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی و به بهانه یکی از اعیادشان، یورش گسترده‌ای به مسجدالاقصی داشته و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی را انجام دادند.

اشغالگران شامگاه سه‌شنبه به روستاهای «فقوعه» در شمال شرق شهر جنین در کرانه باختری و «بیت قاد» در شرق آن یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند چندین دستگاه خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به «بیت قاد» و «فقوعه» یورش برده و در ورودی‌های این ۲ روستا و خیابان‌های منتهی به آن مستقر شده و به منزل «علی السیبنی» اسیر فلسطینی در روستای فقوعه یورش برده و اقدام به تفتیش و بازرسی محتویات آن کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک القدیمه در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری یورش برده و درپی آن میان فلسطینیان و اشغالگران درگیری‌های مسلحانه به وقوع پیوست.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد طی یورش صهیونیست‌ها به این شهرک یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منطقه «بیت تعمر» در شرق بیت لحم، شهرک «باقه الحطب» در شرق قلقیلیه، منطقه «شویکه» در طولکرم واقع در کرانه باختری، یورش بردند.

اشغالگران صبح امروز به منزل «صالح بسام ابوشیخه» جوان فلسطینی در منطقه «شویکه» یورش برده و اقدام به بازداشت وی کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین به منازل شهروندان به شهرک «عتیل» در شمال طولکرم یورش بردند و اقدام به تفتیش و بازرسی محتویات داخل آنها کردند.

از زمان شروع جنگ غزه، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در سراسر کرانه باختری رایج شده است. طبق گزارش سازمان ملل، در این مدت حدود ۱۲۵۰ حمله از این دست صورت گرفته که تنها ۲۵ مورد آن در هفته گذشته بوده است.

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی، ارائه خدمات درمانی پیچیده‌تر می‌شود و پیشتر وزارت بهداشت فلسطین هم رصد اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال را در شهر دیرالبلح در جنوب نوار غزه اعلام کرد. این مورد مربوط به یک کودک ۱۰ ماهه فلسطینی است که واکسن فلج اطفال دریافت نکرده است. این در حالی است که طبق اعلام سازمان ملل، در طول ۲۵ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در نوار غزه گزارش نشده بود.

ارتش اشغالگر برای سیصد و بیستمین روز متوالی به کشتارهای هولناک خود ادامه می‌دهد. از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار و ۱۷۳ شهید و ۹۲ هزار و ۸۵۷ زخمی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha