• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403053121457
  • خبرنگار : 50598

ساخت ۵۰۰ دست‌سازه هدیه کودکان استان مرکزی به زائران اربعین

ساخت ۵۰۰ دست‌سازه هدیه کودکان استان مرکزی به زائران اربعین

ایسنا/مرکزی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به ساخت ۵۰۰ دست‌سازه‌ حسینی در مراکز ثابت و سیار کانون در ایام محرم و صفر امسال گفت: این دست‌سازه‌ها در اختیار سفیران اربعین کانون پرورش فکری در موکب‌ها و تماشاخانه‌های سیار قرار می‌گیرد تا بدست کودکان برسد.

احسان منصوری، ۳۱ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ستاد اربعین کانون چند سالی است در سطح استانی و ملی تشکیل می‌شود. هدف این اقدام آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مفهوم عاشورا و ایثار و شهادت است، همچنین کانون تلاش می‌کند در کنار سایر دستگاه‌ها، نقش ویژه‌ای در ایام اربعین ایفا کند.

وی افزود: تماشاخانه سیار کانون هفته گذشته در استان مرکزی حضور پیدا کرد و به ارائه برنامه‌های عاشورایی پرداخت که با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه تعدادی از همکاران کانون استان مرکزی در موکب سیدالشهدا(ع) اراک مستقر هستند، گفت: در این موکب، کتاب، دست‌سازه و میز و صندلی ویژه کودک ارائه می‌شود.  

وی با اشاره به تولید ۵۰۰ دست‌سازه‌ حسینی در مراکز ثابت و سیار کانون در مدت اخیر افزود: این دست سازه‌ها در اختیار سفیران اربعین کانون پرورش فکری در موکب‌ها و تماشاخانه‌های سیار قرار می‌گیرد تا بدست کودکان برسد.

منصوری با اشاره به اعزام یک گروه چهار نفره از کانون استان مرکزی به مرز خسروی برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در مراکز فرمهین و اراک، پویشی تحت عنوان نذر آب به راه افتاد و ۳۰ میلیون ریال جمع آوری شد تا با استفاده از آن در مرز خسروی به کودکان و نوجوانان، آب اهدا شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اراک یک ایستگاه خواهد داشت افزود: در هفته‌ اخیر گردهمایی کودکان عاشورایی را در اراک داشتیم که صفر تا صد آن با فعالیت کودکان و نوجوانان برگزار شد. همچنین نمایش ویژه اربعین، فردا در پارک آزادی اراک اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی گفت: امروز فراخوان این جشنواره را اعلام می‌کنیم و ۲۱ شهریور از پوستر آن رونمایی می‌شود. همزمان نیز آثار جشنواره در سایت دبیرخانه ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش استانی در اواخر آبان، بخش منطقه‌ای در اواخر آذر و بخش ملی و بین‌الملل در اواخر دی برگزار خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هزار قصه از استان مرکزی در جشنواره اجرا شد، گفت: امیدواریم با فعالیت‌های انجمن قصه‌گویی کانون، شاهد رشد آثار در جشنواره باشیم. برای اولین بار در استان مرکزی، سال گذشته یک برگزیده ملی از شهرستان خمین در بخش آیین‌های سنتی داشتیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی، تصریح کرد: قصه‌های آیینی، ملی و مذهبی، ۹۰ ثانیه‌ای، مینی مال، زبان اشاره، پادکست و منظوم، بخش‌های ملی جشنواره و قصه‌های سنتی، کلاسیک، مدرن، نوآورانه، دینی، علمی، پیشرفت و قهرمانان ایران نیز بخش‌های بین الملل این جشنواره هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha