• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403053121433
  • خبرنگار : 71660

با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی؛

سخنگوی آنروا: مرگ، تنها سرنوشت محتوم مردم غزه است

سخنگوی آنروا: مرگ، تنها سرنوشت محتوم مردم غزه است

یک مقام سازمان ملل گفت مرگ «تنها سرنوشت محتوم» برای ۲.۴ میلیون نفر فلسطینی در غزه است که به دلیل جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی، هیچ راه فراری برای آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، «لوئیز واتریج» سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی  (آنروا) از غزه به خبرگزاری فرانسه گفت: « مردم منتظر مرگ هستند. ظاهرا مرگ تنها سرنوشتی است که در این وضعیت وجود دارد.»

سخنگوی آنروا طی ۲ ماه اخیر در نوار غزه حضور داشته و شاهد بحران انسانی، ترس از مرگ و شیوع بیماری در بحبوحه جنگی که رژیم صهیونیستی به راه انداخته، بوده است.

او از النصیرات واقع در مرکز غزه، یکی از اهداف هوایی مرتب نیروهای اشغالگر گفت: «هیچ مکانی در نوار غزه امن نیست. واقعا هیچ جا امن نیست و شرایط بسیار ویران‌کننده است. ما در حال حاضر پیرامون شیوع بیماری و وضعیت بهداشت با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و بخشی از آن به دلیل محاصره‌ای است که اسرائیل در نوار غزه ایجاد کرده است.»

ده‌ها هزار فلسطینی در مدارسی در سرتاسر نوار غزه پناه می‌برند اما رژیم صهیونیستی دائما آنها را با حملات موشکی خود هدف قرار می‌دهد.

واتریج در این خصوص گفت: «حتی یک مدرسه هم دیگر مکان امنی به‌شمار نمی‌رود. به نظر می‌رسد که اکنون بیش از چند بلوک با خط مقدم فاصله ندارید. مردم بیشتری در غزه مجبور به کوچ شده و ظاهرا آنها توسط نیروهای اسرائیل دنبال می‌شوند.»

سخنگوی آنروا: مرگ، تنها سرنوشت محتوم مردم غزه است
آوارگان فلسطینی - نوامبر ۲۰۲۳

سازمان دفاع شهری در نوار غزه اخیرا از هدف قرار گرفتن مدرسه «مصطفی حافظ» واقع در غرب شهر غزه و شهادت دست‌کم ۱۲ تن در نتیجه آن خبر داد.

پیشتر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود بیش از نیمی از مدارس غزه که در ۱۰ ماه گذشته و پس از شروع جنگ غزه در ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ به پناهگاه‌هایی برای سرپناه دادن به آوارگان فلسطینی و غیرنظامیان تبدیل شده‌اند، «به‌طور عامدانه و مستقیم»، آماج حملات قرار گرفته‌اند.

تقریبا بیش از ۱۰ ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و این رژیم همچنان به جنایات جنگی بی‌امان خود در این باریکه ادامه می‌دهد. هم‌چنین مناطق امن در غزه همزمان با دستورهای مختلف تخلیه، به‌تدریج کوچک‌تر می‌شوند و صدها هزاران نفر از فلسطینیان در چادرهایی به همراه خدمات عمومی اندک روزها را سپری می‌کنند و یا به دنبال پناهگاهی در مدارس هستند که طبق آنچه سازمان ملل متحد می‌گوید، هزاران نفر از آنها مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرند.

سخنگوی آنروا: مرگ، تنها سرنوشت محتوم مردم غزه است
ویرانه‌های فلسطین

این مقام سازمان ملل با اشاره به آوارگی مردم غزه گفت: «آنها همچنان در حال کوچ هستند و هر جایی که باشد، می‌روند. جاهایی که موش‌ها، عقرب و سوسک‌ها هستند یا حشراتی که موجب شیوع بیماری از پناهگاهی به پناهگاه دیگر می‌شود.»

سخنگوی آنروا در پایان تاکید کرد: «مردم غزه همیشه نسبت به آتش‌بس ابراز امیدواری می‌کنند و چشم‌هایشان را به مذاکرات دوخته‌اند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۳:۳۸

جنایتکاران اصلی وقاتل اصلی در غزه آمریکا و متحدانش هستن اسراییل مزد بگیر که اهداف. اونا را اجرا می‌کنه کجای دنیا دیدین قاتلان آزاد بگردند مقتول محاکمه بشه فردای قیامت همه اونایی که دست در کشتن کودکان غزه داشتن حتی کشورهای عرب همسایه پیش خدا مسولن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۳:۴۵

چه سرنوشت تلخی دارن این مردم بی پناه نام فلسطین روکه میشنوم بخصوص غزه فقط گریه میکنم وبراشون دعا میکنم مرگ برنتانیاهو مرگ برسردمداران آمریکا واروپا که چشمای کورشدشون روبه روی حقیقت بستن وازگرگ دفاع میکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۳:۵۰

لعنت به انسانهای که چشم بر کشتار مسلمین غزبستن مخصوصن برخی از عربهای بی غیرت پست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۴:۲۸

اسراییل بایدمحوبشه ن فلسطین،الان همشو شخم زدن،فلسطینیان هم باید عملیات انتحاری زیادی انجام بدن ومقاومت بایدباسرعت وقدرت تمام زیرساختاواسرایل رابزنه تادیرنشده...

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۲۰:۵۲

آنهایی که در دنیا برای یک حیوان خانگی حقوقی قائل هستند و برای تغذیه و نگهداری حیوانات خانگی سرپناه و مراکز درمانی تهیه می بینند ، نمی بینند که عده‌ای مظلومانه می میرند و یا آواره می شوند ؟ خدایا انسانیت را به جامعه بشری عطا کن .