• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403053121402
  • خبرنگار : 50295

افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی بنیاد مسکن همزمان با هفته دولت در زنجان

افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی بنیاد مسکن همزمان با هفته دولت در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۵ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

رضا خواجه‌ای امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) اظهار کرد: پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شامل اجرای طرح هادی و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که در هفته دولت در همه شهرستان‌ها به‌صورت نمادین افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفت پروژه شامل بهسازی مسکن روستایی و هشت پروژه در زمینه اجرای طرح هادی است، بیان کرد: این پروژه‌ها در راستای توسعه و آبادانی روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش مشارکت روستایی‌ها، بالا بردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستایی‌ها و در نهایت، افزایش رضایتمندی ساکنان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن استان با مشارکت و همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها را اجرای طرح هادی و نهضت آسفالت معابر روستایی دانست و افزود: محوطه‌سازی، جدول‌کشی، آسفالت معابر روستایی، ایجاد پارک و بوستان از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی در روستاهاست.

خواجه‌ای با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: میانگین اجرای طرح هادی در کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی مقاوم‌سازی اماکن روستایی را موثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستایی‌ها به شهرها دانست و ادامه داد: ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستایی‌ها برای بالا بردن کیفیت از اهداف اصلی بنیاد مسکن بوده که در این راستا، مشارکت دهیاران و خود روستایی‌ها نیز  در انجام طرح‌های مقاوم سازی اماکن روستایی بسیار موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان (معادل ۵۷ درصد) مقاوم‌سازی شده است که با مقاوم‌سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال‌ ۱۴۰۳، آمار مقاوم‌سازی از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha