• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403053121367
  • خبرنگار : 50037

بازدید یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر و مسافر از جاذبه‌های همدان

بازدید یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر و مسافر از جاذبه‌های  همدان

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از بازدید یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری این استان خبر داد.

علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر از جاذبه‌های گردشگری این استان اعم از موزه‌ها، اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های انسان ساخت و جاذبه‌های مذهبی بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی مدت فوق تعداد ۲۸۳ هزار نفر از گردشگران در سطح مراکز اقامتگاه‌های رسمی این استان اقامت شبانه داشته‌اند و اقامت شبانه این افراد در این مراکز اقامتگاهی رسمی ثبت شده است، افزود: غارعلیصدر در رتبه نخست بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری این استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری بوده است.

خاکسار  اضافه کرد: بر اساس آمار، آرامگاه بوعلی، باباطاهر، هگمتانه نیز به ترتیب بعد از غار علیصدر رتبه دوم تا چهارم را در بیشترین بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری استان همدان در پنج ماهه نخست سال‌جاری داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه جامع رویدادهای گردشگری در سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین‌المللی تهران و فعال شدن این سامانه از سال گذشته در کشور و به تبع آن در استان همدان، تصریح کرد: در این رابطه وزارت میراث یک سامانه جامع رویدادهای گردشگری را تدوین کرد که استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها، ادارات و نهادها هر کدام که می‌توانند یک رویداد را  تعریف کنند و در این سامانه ثبت آن را انجام دهند.

خاکسار با بیان اینکه در استان همدان ۴۰ رویداد گردشگری در این سامانه ثبت شده که ۲۳ مورد آن تایید نهایی و ابلاغ شد، افزود: با این اقدام رویدادهای گردشگری تقویم آنها تعیین و تثبیت شده و می‌دانیم که در طول یک سال چند رویداد داریم و هر کدام در چه بازه زمانی و کجا و چه زمان برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha