• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403053121363
  • خبرنگار : 50548

رئیس اداره توسعه حل اختلاف خراسان رضوی مطرح کرد

اهمیت نقش شاهدان در تنظیم قرارداد اجاره

اهمیت نقش شاهدان در تنظیم قرارداد اجاره

ایسنا/خراسان رضوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر قراردادها در دو نسخه با امضای موجر و مستأجر و ۲ نفر شاهد مورد اعتماد طرفین تنظیم شود و مالک نسبت به تخلیه ملک از  دست مستأجر پس از موعد قرارداد با مشکل مواجه شود؛ ظرف مدت یک هفته حکم تخلیه صادر و اجرا می‌شود.

هادی ولایتی حقیقی در مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی پرس‌وجو در خصوص قانون موجر و مستأجر گفت: قانون موجر و مستأجر در سال ۷۶ برای از بین بردن مشکلات مربوط به تخلیه توسط قانون‌گذار به تصویب رسید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس اداره توسعه حل اختلاف خراسان رضوی افزود: در مواد ۲ و ۳ این قانون پیش بینی شده اگر قراردادها در دو نسخه با امضای موجر و مستأجر و ۲ نفر شاهد مورد اعتماد طرفین تنظیم شود و مالک نسبت به تخلیه ملک از  دست مستأجر پس از موعد قرارداد با مشکل مواجه شود؛ ظرف مدت یک هفته حکم تخلیه صادر و اجرا می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: در صورتی که قرارداد با امضای یک شاهد تنظیم شود، دارای اعتبار  است، اما نمی‌توان از قانون تخلیه فوری استفاده کرد و باید درخواست از طریق محاکم مطرح شود و روال قانونی را طی کند که حدود ۶ تا ۷ ماه زمان خواهد برد.

هادی ولایتی حقیقی با تأکید بر اینکه مردم در تنظیم قراردادهای اجاره دقت کافی داشته باشند،  درباره شاهد بیان کرد: شخص واسطه به هیچ عنوان شاهد تلقی نمی‌شود و شاهدان باید افراد مورد اعتماد طرفین باشند.

به گزارش رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، رئیس اداره توسعه حل اختلاف خراسان رضوی گفت: در حال حاضر درخواست تخلیه در شوراهای حل اختلاف مطرح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۳:۴۹

وقتی هر قرارداد اجاره‌ای تنظیم میشه، حتما باید براش شاهد وجود داشته باشه. به هر حال، اگه میخوایم مشمول قانون روابط موجر و مستاجر بشه باید حتما امضا داشته باشه. توی نمونه قراردادها هم معمولا هست. مثله قراردادهای سایت رکلا. معمولا هست توی قراردادها.