• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403053121344
  • خبرنگار : 50980

انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم‌پزشکی تاجیکستان

انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم‌پزشکی تاجیکستان

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از انعقاد قرداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشگاه علوم‌پزشکی تاجیکستان خبرداد و گفت: تأسیس پژوهشکده‌ها و پارک علم و فناوری در سه سال اخیر نشان‌دهنده عملکرد خوبی و مثبت تیم معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه است.

دکتر محمدمهدی مجذوبی چهارشنبه  ۳۱ مرداد در نشست مشترک با معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان با بیان اینکه بین ایران و تاجیکستان ارتباط دلی و عمیقی وجود دارد، تصریح کرد: موافق همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان هستیم و امیدواریم که ارتباطات علمی و فناوری بین دو دانشگاه تقویت شود.

 وی با اشاره به زیر ساخت‌های شکل‌گرفته در حوزه تحقیقات و فناوری و معاونت بین‌الملل دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان ظرفیت این را دارد که با کشورهای مختلف به‌خصوص دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان تعامل و همکاری کند.

مجذوبی ضمن تأکید به انجام تحقیقات مسئله‌محور، خاطرنشان کرد: موضوعات مسئله‌محور با رویکرد اجتماعی و حل مسئله در تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه در حوزه‌های در حوزه سلامت بهداشت، درمان و آموزش مورد توجه قرار گیرد و پژوهش‌هایی دراین‌خصوص انجام شود.

 وی بیان کرد: جای کنگره‌های در حوزه مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی خالی است و امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان بتوانیم همایش‌های مؤثر و مفیدی در حوزه‌های مختلف برگزار کنیم.

 دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان آماده و تمایل همکاری همه‌جانبه با دانشگاه علوم پزشکی همدان را دارد

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای دوشنبه در تاجیکستان ضمن تأکید بر ایجاد روابط قوی و گسترده در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی با کشور ایران، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان آماده و تمایل همکاری همه‌جانبه با دانشگاه علوم پزشکی همدان را دارد.

دکتر دژیون خان محبت‌زاده با بیان اینکه بیش از ۸۵ سال است که ساخت علوم پزشکی تاجیکستان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان ظرفیت و پتانسیل آن را دارد که در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فناوری، بهداشت و درمان با دانشگاه علوم پزشکی همدان پژوهش‌های کاربردی مختلف را انجام و اجرایی کند.

 معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه طبی بوعلی تاجیکستان ضمن تأکید بر روابط پژوهشی قوی‌تر و غنی‌تر با دانشگاه علوم پزشکی همدان به‌خصوص در حوزه بهداشت، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان با داشتن ۱۵ هزار دانشجو تاجیکی و ۱۷۰۰ دانشجوی خارجی خواستار همکاری هر بیشتر با دانشگاه همدان است.

 توسعه تعاملات بین‌الملل رویکرد و مأموریت اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد استقبال معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان قرار گرفت.

دکتر رضا شکوهی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان منعقد شده است، گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه بستر حقوقی همکاری بین دو دانشگاه فراهم شده است و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه سبد انواع همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه توسعه تعاملات بین‌الملل رویکرد و مأموریت اصلی دانشگاه دانست و تصریح کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی همدان سومین دانشگاهی در کشور است که معاونت بین‌الملل را ایجاد کرده است.

دکتر شکوهی با بیان اینکه قبل از ایجاد معاونت بین‌الملل مدیریت بین‌الملل در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: برقراری تعاملات و همکاری دانشگاه با سایر کشور بسیار مثبت و سودمند است.

 وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان آماده همکاری با علوم پزشکی تاجیکستان را دارد و امیدواریم با یک‌زمان بندی معین برنامه‌های مندرج در تفاهم‌نامه وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

مجوز تأسیس چهار پژوهشکده علوم بالینی ابن‌سینا، علوم و فناوری بهداشت، سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب و سلامت روان

مدیر توسعه و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره مجوز تأسیس چهار پژوهشکده علوم بالینی ابن‌سینا، علوم و فناوری بهداشت، سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب و سلامت روان، تصریح کرد: ذیل هر یک از پژوهشکده‌های سرطان، علوم و فناوری بهداشت، بالینی ابن‌سینا، علوم اعصاب و سلامت روان سه تا شش مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی و اعلام شده است.

دکتر محمد خزائی افزود: در سه سال اخیر سه حوزه عمده مجلات، مراکز تحقیقات و برنامه‌های ثبت بیماری مورد اولویت و هدف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه قرار گرفت که در خصوص ثبت بیماری دانشگاه علوم پزشکی همدان جز دانشگاه پیشرو در کشور است.

 وی با بیان اینکه ۲۰ مرکز تحقیقاتی در امکانات و تجهیزات پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است، تأکید کرد: مجلات علمی‌پژوهشی دانشگاه که از پرافتخارترین واحدهای دانشگاه محسوب می‌شوند که در این سال‌های اخیر ۱۶ مجله در دانشگاه به ثبت رسیده که هفت مجله در همین دو سال نمایه شدند که ۹ مجله آن به زبان انگلیسی و هفت مجله به زبان فارسی به چاپ رسیده است.

 وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین ۹ دانشگاه استان از نظر سرانه تولید مقاله با تولید ۱۰۹۷ مقاله بر اساس گزارش پایگاه استنادی scopus در سال ۲۰۲۲ حائز رتبه نخست شده است، خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی کلی در بین دانشگاه‌های تیپ دو طی سال ۱۴۰۱ رتبه نخست را با سه پله ارتقاء به دست آوردیم و از نظر شاخص‌های اختصاصی، رتبه نخست اخلاق در پژوهش، رتبه دوم در کمیته تحقیقات دانشجویی، رتبه دهم در تولید مقالات ۲۵درصد برتر دنیا، رتبه چهارم در اثربخشی رتبه چهارم و جایگاه بیست و دوم اثرسنجی را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha