• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403053121331
  • خبرنگار : 50037

جشن پایان کوچه‌های خاکی اسدآباد در سال ۱۴۰۳

جشن پایان کوچه‌های خاکی اسدآباد در سال ۱۴۰۳

ایسنا/همدان شهردار اسدآباد از جشن پایان کوچه‌های خاکی این شهر در سال‌جاری خبر داد.

قاسم شرکایی چهارشنبه ۳۱ مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تأمین ۱۰۵۰ تن قیر شامل ۲۵۰ تن از محل بازآفرینی و محرومیت‌زدایی و محلات ناکارآمد و ۸۰۰ تن قیر یارانه‌ای دولتی در دو ماه گذشته از سال ۱۰ هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح معابر این شهر انجام شده که تا پایان فصل کاری این میزان آسفالت‌ریزی سطح معابر سطح شهر به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

وی ارزش ریالی این  میزان آسفالت‌ریزی را افزون‌بر ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: در حال حاضر دو اکیپ فنیشر و سه اکیپ دستی در سطح شهر مشغول به آسفالت‌ریزی هستند و روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پخش و تولید آسفالت دارند.

شرکائی با بیان اینکه طی قرار داد پیگیر هستیم این میزان تولید و پخش آسفالت در سطح معابر را روزانه به ۵۰۰ تن افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در همین رابطه تا پایان فصل کاری امسال با چنین روندی جشن پایان کوچه‌های خاکی این شهر برگزار خواهد شد.

وی میزان بودجه امسال پیش‌بینی شده برای شهرداری این شهر را ۲۴۰ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: میزان بودجه امسال پیش‌بینی شده برای شهرداری اسدآباد به نسبت بودجه سال گذشته با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی همراه بوده است.

شرکائی همچنین با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اسدآباد، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته و از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مجموع ۵۴۰  قلاده سگ بدون صاحب از سطح شهر جمع‌آوری و در مکانی  در محل سایت زباله شهر انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه در محل سایت زباله شهر اسدآباد محل نگهداری و اردوگاهی برای سگ‌های بدون صاحب احداث کرده‌ایم، افزود: علاوه بر این اقدام برنامه عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد را نیز در دست برنامه داریم ضمن اینکه با اقدام به جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب تا حدودی موضوع معضل سگ‌های ولگرد از سطح شهر مرتفع شده در حال کنترل است.

شرکائی در ادامه میزان تولید زباله شهروندان شهر اسدآباد شامل ۶۰ هزار جمعیت را روزانه ۶۰ تن برشمرد و تصریح کرد: میزان سرانه تولید زباله شهروندان اسدآبادی ۲۵ درصد از میانگین استانداردها به نسبت شهرهای دیگر بالاتر است که در این رابطه فرهنگ‌سازی مردم در تفکیک زباله‌ها از نقش موثری در کاهش تولید زباله این شهر برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به محدوده ۱۲۰۰ هکتاری شهر اسدآباد در زمینه خدمات‌رسانی شهرداری این شهر، بیان کرد: در حال حاضر نیروی خدماتی و رُفت‌و روب  شهرداری این شهر تعداد ۳۶ نفر بوده که در این رابطه با توجه به محدوده  ۱۲۰۰ هکتاری شهر برای خدمات‌رسانی شهرداری، تعداد ۴۰ نیروی خدماتی دارای کمبود هستیم.

شهردار اسدآباد در ادامه از اجرای فاز اول پروژه قدمگاه زائر شهر اسدآباد خبر داد و بیان کرد: فاز اول این پروژه واقع در ورودی شهر شامل پیاده‌راه‌سازی و پیست دوچرخه‌سواری و توقفگاه مسافران و زائران و لاین کندرو و فضای سبز با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد تومان در دست اجراست.

شرکائی با بیان اینکه تکمیل فاز اول این پروژه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: این پروژه همانند پروژه مینی‌ورلد ملایر مستلزم اعتبارات ملی بوده و به همین منظور از محل اعتبارات ملی نیز باید پیگیر تامین اعتبار برای این پروژه باشیم.

شرکایی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات عمرانی انجام شده این شهرداری طی پنج ماهه گذشته، گفت: رونمایی از سامانه ۱۳۷، راه‌اندازی کارگاه تولید موزاییک ودال، الکترونیکی کردن پرونده‌های شهرسازی، الکترونیکی کردن پرداخت عوارض سالیانه و نوسازی، افتتاح کارگاه بلوک‌زنی واحد موتوری شهرداری، راه‌اندازی کارخانه آسفالت و تخلیه اولین محموله قیر، ساخت بیش از ۵۰۰ قبور جدید در آرامستان، تولید ۴۰۰۰ گل رُز و گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری، گل‌کاری میادین و بلوارهای سطح شهر و کلنگ‌زنی چایخانه امام رضا در پارک شهید رجایی را می‌توان از جمله اقدامات عمرانی انجام شده این شهرداری در نیمه نخست سال‌جاری برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد هم از پیگیری ارتقاء درجه شهرداری این شهر از درجه  هفت به هشت خبر داد و اظهار کرد: ارتقاء درجه هر شهرداری موجب ارتقاء چارت سازمانی، ایجاد سازمان‌های تابعه مختلف، جذب نیروهای کارشناس و متخصص و در پس آن خدمات‌رسانی مطلوب و بهینه به شهروندان می‌شود.

رسول غلامی افزود: استفاده از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه شهر اسدآباد برای مصارف آبیاری فضای سبز شهر کی از جمله برنامه‌های شهرداری اسدآباد بوده که با جدیت پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha