• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053121328
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد

خرید بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت

خرید بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از خرید بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و گفت: اصلی ترین مشکل در بهره برداری این پروژه انشعاب برق است.

یاسر تقوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به احداث پروژه کتابخانه مرکزی رشت از سال ۸۳، اظهار کرد: ۲۰ سال از احداث این پروژه بزرگ فرهنگی می گذرد.

وی افتتاح نیمه کاره ساختمان کتابخانه مرکزی بدون اتصال انشعابات مربوطه و عدم خرید تجهیزات کتابخانه ای در پایان دولت دوازدهم را منشاء عمده مشکلات فعلی این پروژه دانست و افزود: با استقرار دولت سیزدهم و تاکید شهید رئیسی، شاهد تخصیص اعتبارات خوبی بودیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به تامین تجهیزات از سوی نهاد کتابخانه های عمومی طی سه سال گذشته، تصریح کرد: اعتبارات استانی نیز به پروژه تخصیص یافت؛ البته عمده این اعتبارات صرف بدهی پیمانکاران شد و لذا شاهد پیشرفت فیزیکی کند ساختمان کتابخانه بودیم.

تقوی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان را به ساختمان کتابخانه مرکزی رشت منتقل کردیم، گفت: با تاکید استاندار گیلان و همکاری مجموعه مدیران شهری، طی سه ماه گذشته پیشرفت خوبی حاصل شده و به زودی شاهد بهره برداری از این مجموعه فرهنگی خواهیم بود.

وی از اتصال انشعابات آب، گاز و فیبر نوری خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اتصال انشعاب برق پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و عمده کارها انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از خرید بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات کتابخانه ای و استقرار آنها خبر داد و بیان کرد: بخش های مختلف کتابخانه اعم از سالن های مطالعه و بخش های «VIP» و بخش فرهیختگان و بخش نوجوان و کودک و بخش استارت آپ و بخش گالری و سالن های اجتماعات و جلسات بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به نقش کتابخانه مرکزی رشت در افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای استان، اضافه کرد: کتابخانه مرکزی رشت به یاد شهید آیت الله رئیسی نامگذاری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha