• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403053121298
  • خبرنگار : 71567

نحوه ارزیابی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان چگونه بود؟

نحوه ارزیابی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان چگونه بود؟

سهم نمرات و امتیازات پذیرفته شدگان در سه معیار ارزیابی شایستگی معلمی، سوابق تحصیلی و نمره آزمون ۵ گروه آزمایشی کنکور اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت.

پذیرش دانشجوی متعهد به وزارت آموزش و پرورش  به موجب نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۹۴ به تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است. بر این اساس گزینش نهایی داوطلبان توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ با معیارهای نمره آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (شامل آزمون سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم)، نمره سوابق تحصیلی، نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام شده است.

میزان تأثیر نمرات و امتیازات در نتیجه نهایی سنجش و پذیرش دانشجو- معلم آزمون سال ۱۴۰۳ به صورت زیر است:

تاثیر نمره آزمون معرفی فرهنگیان در گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی به ترتیب ۲۵، سوابق تحصیلی ۵۰ و ارزیابی شایستگی معلمی ۲۵ درصد محاسبه شده است. این تاثیرات در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان نیز به ترتیب ۴۷، ۲۸ و ۲۵ درصد بد.

 پذیرفته­ شدگان مکلفند برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت‌نام در روز جمعه به تاریخ  ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانیhttps://cfu.ac.ir  مراجعه و با توجه به مفاد اطلاعیه منتشر شده اقدام نمایند.

پذیرفته­ شدگان رشته بهداشت مدارس برای ثبت­نام به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

با توجه به فرآیند آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته­ شدگان مکلفند در زمان ثبت ­نام در محل ­قبولی، مدرک دیپلم با تاریخ فراغت از تحصیل حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ ارائه نمایند، در غیر این صورت قبولی آنان "کان‌لم‌یکن" تلقی می­شود.

آن‌دسته از داوطلبانی که در کارنامه اعلام نتایج آنان کد ۵ درج شده است از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۷ تا ۱۴۰۳/۰۸/۰۶ می ­توانند برای ارائه درخواست تجدید نظر و بررسی مجدد صلاحیت­ های عمومی خود به هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان بومی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست تجدید نظر اول اقدام نمایند. بدیهی است پس از تاریخ  ۱۴۰۳/۰۸/۰۶ امکان دریافت درخواست تجدید نظر و بررسی پرونده داوطلبان مذکور بر اساس ضوابط و مقررات مربوط وجود ندارد.

داوطلبان مرد در زمان ثبت­نام در محل­ قبولی نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند. در صورت داشتن مشکل نظام وظیفه که منجر به عدم موافقت به صدور معافیت تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی یا عدم ترخیص از خدمت سربازی از سوی ارگان و نهاد مربوط شود، قبولی این افراد لغو خواهد شد.

در اجرای ماده ۷ و ۸ نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۹۴ به تاریخ  ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای پذیرفته­ شدگان نهایی آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (افرادی که برای آنها کدرشته‌محل قبولی قطعی اعلام شده) کارنامه ملاک عمل به منظور انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صادر نخواهد شد. بنابراین افرادی که تمایل به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ندارند، می ­توانند در روزهای پنج‌شنبه  ۱۴۰۳/۰۶/۰۱، شنبه  ۱۴۰۳/۰۶/۰۳، دوشنبه  ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ و سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ با مراجعه حضوری به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود، فرم انصراف از قبولی در دانشگاه فرهنگیان (نمونه پیوست این اطلاعیه) را تکمیل و به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود ارائه نمایند.

لازم به توضیح است داوطلبانی که در زمان اعلام شده نسبت به تکمیل و تحویل فرم انصراف از قبولی در دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند، پس از ارسال اطلاعات آنها توسط آموزش و پرورش به این سازمان، برای آنها کارنامه ملاک عمل، قبل از شروع انتخاب رشته صادر خواهد شد و این داوطلبان می‌توانند در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اقدام نمایند.

 پذیرفته­ شدگان نهایی مکلفند به منظور تشکیل پرونده استخدامی، بعد از ثبت­ نام در محل­ قبولی، گواهی اشتغال به تحصیل(صرفاً در رشته قبولی) خود را به استان بومی محل استخدام خود حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ ارائه نمایند.

عدم ثبت­ نام در محل­قبولی پردیس ­های دانشگاه فرهنگیان در مهلت مقرر به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته­ های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی خواهد شد. مسئولیت آن نیز صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود. ضمناً لازم به تاکید است به این‌دسته از داوطلبان که برای ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان مراجعه نکرده و فرم انصراف را هم تکمیل و ارائه نکرده‌اند اجازه مشاهده کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز داده نخواهد شد.

 با توجه به نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش و تأثیر نمره ارزیابی شایستگی‌های معلمی در گزینش نهایی داوطلبان به عنوان یکی از معیارهای قبولی در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، اعتراض به نمره ارزیابی شایستگی‌های معلمی موضوعیت ندارد. داوطلبان در صورت سوال و ابهام در این خصوص می‌توانند به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ تا ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ با درج نام کاربری و رمز عبور خود در سامانه ارزیابی به نشانی https://psd.cfu.ac.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

بدیهی است رسیدگی و پاسخ‌گویی صرفاً به درخواست‌های ثبت شده در سامانه مذکور و در مهلت مقرر امکان‌پذیر بوده و به مراجعات حضوری و پس از مهلت مقرر به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

علاوه بر مقررات حاکم بر ماده ۸ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۶۹/۰۳/۰۸ مجلس شورای اسلامی، به موجب شورای عالی آموزش و پرورش و به استناد ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوبه ۸۷۹ تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) دانشجو- معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ و پس از آن، ملزم به کسب «گواهینامه صلاحیت معلمی» با شرکت و قبولی در «آزمون جامع» هستند. شرط هرگونه به کارگیری در حرفه معلمی؛ داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی است.

محل تحصیل پذیرفته ­شدگان پس از ثبت ­نام قطعی، توسط مدیریت امور پردیس ­ها در واحدهای تابعه (مراکز آموزش عالی و یا ساختمان وابسته به پردیس) در سطح استان تعیین خواهد شد.

کلاس­ هایی که به حدنصاب لازم (حداقل۲۰ نفر) برای تشکیل در پردیس محل­ قبولی نرسد، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود، نسبت به جابجایی پذیرفته­ شدگان در سطح پردیس‌های کشور اقدام خواهد نمود. پذیرفته‌شدگان حق هیچ‌گونه اعتراضی را نخواهند داشت در غیر این صورت قبولی آنان لغو خواهد شد.

شایان ذکر است، کارنامه نهایی داوطلبان صرفاً تا کدرشته‌محل قبولی آنان نمایش داده خواهد شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۴۵

سلام اینقدر بچه کم سن و سال برای معلمی نگیرید. و از اول رسمی نشن اینجور سر کلاس میرن خوب درس نمیدن بزار پیمانی باشن بیشتر نیروی های ماده 28 و با تجربه بگیرید من خودم اینها رو دیدم که میگم.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۰:۵۳

ماده ۲۸ که فقط مدرک گرفته اصلا تجربه کاری نداره.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۱۱

اصلا در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کیفیت رعایت نمی شود وفقط دنبال افزایش ظرفیت این دانشگاه هستند واصلا به امکانات این دانشگاه توجه نمی شود هدف فقط بالا بردن ظرفیت پذیرش وجذب معلم بدون در نظر گرفتن کیفیت وشایستگی است.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۲:۲۲

درمیان این استخدام ها،معلم بلاگرمثل همون تمرین دهنده گنگستر شهرآمل به بچه های دبستانی درشهرلاهیجان نباشه یه وقت!به نظرم تعهدوجدان کاری ازتخصص بالاترهست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۶:۴۵

واقعا ارزیابی شایستگی معلمی و دادن ۲۵ درصد توسط افراد ملاک دقیقی نیست و دانش آموز کنکور و معدل خوب اما بخاطر سلیقه ارزیاب حذف شود و شرایط ارزیابی هم نسبی است ممکن است برای افرادی باتوجه به هم گروهی بودن و ارزیاب کننده وضعیت بهتر و برای افرادی بد باشد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۴

باباجون آموزش وپرورش وشغل معلمی اون ارزش وقداست خودش راازدست داد یکسری افراد از تو کوچه ویازارباشرایط سنی بالاوارداموزش وپرورش کردند که نه سوادی دارند ‌نه انگيزه ای واصلا توانایی کارندارنداین چه اوضایی است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۳

خدای نمیدونم چطور حساب شده که کارنامه یکی از قبول شدگان دیدم نمره منفی دریکی از دروس مهم داشت آنوقت به احتمال زیاد باسهمیه به عنوان دبیر فیزیک پذیرفته شد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۵

معلوم نیست کیا قبول میشن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۹:۰۲

متاسفانه سهمیه ایی ها با کسب امتیاز نهایی کمتر قبول اعلام شدند و امتیاز بالاتر ها در یک منطقه و استان مردود اعلام شدند‌ وقتی اخر سر می خوان چنین کاری کنند چرا همون اول بچه های بدون سهمیه رو امیدوار می کنند