• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403053121289
  • خبرنگار : 71588

حمله حزب‌الله لبنان به جولان اشغالی

حمله حزب‌الله لبنان به جولان اشغالی

منابع خبری صبح امروز (چهارشنبه) از حملات حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک بیش از ۶۰ راکت از سوی لبنان به منطقه «کتسرین» در مرکز بلندی‌های جولان اشغالی خبر دادند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند دست‌کم پنج تن در پی حملات حزب‌الله به «کتسرین» زخمی شده‌اند.

رسانه‌ها گزارش دادند که صدای آژیرهای خطر در بلندی‌های جولان اشغالی به صدا درآمده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از وقوع آتش‌سوزی پس از حمله حزب‌الله به جولان اشغالی است.

حمله حزب‌الله لبنان به جولان اشغالی
جولان اشغالی 

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد برخی راکت‌ها به چندین ساختمان در شهرک «کتسرین» اصابت کرده و شماری از خیابان‌ها و مسیرها در جولان بسته شده است.

در همین راستا، منابع خبری صبح امروز (چهارشنبه) از هدف قرار دادن محل تردد نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف پادگان «زرعیت» خبر دادند.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پس از نظارت بر نظامیان رژیم صهیونیستی و رصد گروهی از نیروهای این رژیم هنگام حضورشان در اطراف پادگان «زرعیت» مجاهدان مقاومت اسلامی آنها را هدف حملات راکتی خود قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمانانه آنها و همچنین در پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی و منازل به‌ویژه در شهرک «بیت لیف»، مجاهدان ما ساعت ۸:۱۵ صبح امروز چهارشنبه پایگاه «حدب یارون» را مستقیما هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های «بیت لیف» و «الوزانی» در جنوب لبنان یک تن با تابعیت لبنانی و یک تن با تابعیت سوری به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمانانه آن و در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه «البقاع»، مجاهدان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه پایگاه لجستیکی «تسنوبار» در جولان سوریه را با موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

شهادت ۳ تن از اعضای حزب‌الله

پیشتر حزب‌الله لبنان شهادت سه تن از اعضای خود را که در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوب لبنان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

خبرنگار شبکه العربی نیز گزارش داد در جریان حملات رژیم صهیونیستی به «شهرک بیت لیف» و منطقه «الوزانی» واقع در جنوب لبنان ۲ تن شهید شدند. وی در ادامه تاکید کرد صدای آژیرهای خطر در مناطق گسترده‌ای در الجلیل الاعلی از بیم حملات پهپادی به صدا درآمده است.

پیشتر شبکه المیادین گزارش داد همزمان با پرواز هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی، صدای چندین انفجار در منطقه «البقاع» واقع در شرق لبنان شنیده شده است.

بنا بر اعلام این شبکه خبری، حملات رژیم صهیونیستی به منطقه البقاع، مناطقی در نزدیکی شهرک‌های بودای، سرعین و النبی شیت را هدف قرار داده است و دست‌کم ۱۰ تن در این حملات زخمی شده‌اند. شبکه المنار نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چندین موشک به شهرک «الناقوره» و «علما الشعب» در جنوب لبنان حمله کرده‌اند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha