• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403053121212
  • خبرنگار : 71967

کارکنان دانشگاه یورک در آستانه اعتصاب

کارکنان دانشگاه یورک در آستانه اعتصاب

با نزدیک شدن به پایان تابستان، دانشگاه یورک کانادا ممکن است سال تحصیلی جدید را با یک مشکل مهم شروع کند: اعتصاب کارگران و کارمندان.

به گزارش ایسنا به نقل از سی بی سی، حدود ۱۷۰۰ نفر از اعضای هیات علمی، کتابداران و کارگران درصدد برپایی اعتصاب هستند و می‌گویند که تشکیل کلاس‌های بزرگتر و تغییر ساختار گروه‌های آموزشی، ضربه جدی به کلاس‌های درس می‌زند. در حالی که کمتر از سه هفته دیگر کلاس‌های شروع می‌شود، نمایندگان گروه‌های معترض و مسئولان دانشگاه در چند هفته اخیر در حال مذاکره بودند و بحث‌ها همچنان ادامه دارد.

بنا به گزارش انجمن دانشگاه یورک، اواخر ماه گذشته در مورد برگزاری اعتصاب بین اعضا رای‌گیری شد و نزدیک به ۸۴ درصد از آنها به آن رای مثبت دادند. اگر این اعتصاب شکل بگیرد، باید آن را چهارمین اعتراض در محوطه دانشگاه یورک در کمتر از یک دهه گذشته و دومین مورد آن در سال جاری به حساب آورد.

الی پرکینز، رئیس این انجمن در این باره گفت: « در حال حاضر اعضای هیات علمی حس خوبی نسبت به شرایط کنونی ندارند. متاسفانه ممکن است این حس و حال به دانشجویان نیز سرایت کند. اولین نتیجه منفی این است که برخی دانشجویان ممکن است از تحصیل در این دانشگاه منصرف شوند».

دور جدید اعتراضات زمانی شکل گرفت که در ابتدای ماه جاری قرارداد حدود ۱۷۰۰ کارمند دانشگاه منقضی شد. اتحادیه‌ای که آنها را نمایندگی می‌کند، بر این باور است که تجدید ساختار در دانشگاه منجر به افزایش تعداد کلاس‌ها، کاهش گروه‌های آموزشی و پست‌های هیات علمی شده است. آنها همچنین از این مساله انتقاد دارند که دستمزدها با افزایش هزینه‌های زندگی همگام نیست.

بهار امسال نیز  حدود ۳۰۰۰ نفر به نمایندگی از اساتید قراردادی، دستیاران آموزشی و دستیاران فارغ التحصیل دانشگاه یورک بیش از هفت هفته اعتراض کردند و خواستار افزایش دستمزدهای خود شدند که این مساله نشان دهنده افزایش هزینه‌های زندگی در تورنتو است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش هزینه‌های زندگی در سراسر شهرهای کانادا، پرداخت دستمزد منصفانه به کارمندان و انجام وظایف آموزشی را برای دانشگاه‌های دولتی سخت‌تر کرده است. به همین دلیل بعید نیست دیگر دانشگاه‌ها نیز در ادامه شاهد اعتراض و اعتصابات مشابه باشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha