• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403053121168
  • منبع : نمایندگی سمنان

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد

۱۸ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می‌شود

۱۸ پروژه منابع طبیعی استان سمنان افتتاح می‌شود

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح ۱۸پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری، آبخوان‌داری و طرح‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

جعفرمرادی حقیقی ۳۱ مردادماه با اشاره به طرح‌های آماده افتتاح منابع طبیعی در سمنان، اظهار کرد: طی ایام هفته دولت سال جاری ۱۸ پروژه با اعتبار ۱۷۳میلیارد ریال در سراسر استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: این طرح‌ها عمدتاً در برنامه‌های شاخص آبخیزداری، آبخوان‌داری، بیابان زدایی و مقابله با گرد و غبار، نهال کاری و تثبیت خاک اجرایی هستند که در هفته دولت در استان سمنان با حضور مسئولان به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه یکی از محورهای طرح‌هایی که در مجموعه این اداره کل اجرایی می‌شود، جلب مشارکت‌های مردمی به خصوص جوامع محلی همجوار در روستاهای بیابانی است، تاکید کرد: همراهی مردم در اجرای طرح‌های مقابله‌ با فرسایش خاک و بیابان‌زایی بسیار مؤثر است. 
مرادی حقیقی با بیان اینکه مطالعات چندین طرح آبخیزداری نیز در استان سمنان انجام شده ، افزود: با اجرای این پروژه ها و ذخیره سازی آب‌های سطحی و روان آب‌ها، می توانیم جلوی خسارت سیل را گرفته و به ذخیره سازی آب نیز کمک کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اصلی این طرح‌های آبخیزداری تغذیه منابع آبی زیرزمینی در روستاها است، تصریح کرد: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور نیز در برش استانی انجام شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه سهم استان از این تعداد تولید نهال و نهال کاری، ۱۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال است، اظهار کرد: امسال خوشبختانه بیش  از سه میلیون اصله نهال در استان تولید شده است. 
مرادی حقیقی با بیان اینکه برای جلب مشارکت‌های بیشتر مردمی در طرح نهال کاری، از پاییز امسال نهال‌های تولید شده در نهالستان‌های استان سمنان طی مراسم خاصی با حضور مدیران ارشد در فضای عمومی و بین دستگاه های اجرایی توزیع می شود، گفت: این نهال ها به دستگاه هایی داده می شود که ظرفیت تامین آب مورد نیاز را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha