• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403053121136
  • خبرنگار : 71592

بلینکن: نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌ها درباره توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است

بلینکن: نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌ها درباره توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است

وزیر خارجه آمریکا که پس از سفر به اراضی اشغالی و در ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه به قطر سفر کرده است، می‌گوید نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد رفع شکاف‌ها موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پس از مذاکره با مقامات قطری در دوحه گفت هر روز که می‌گذرد خطرات علیه اسرای اسرائیلی و نیز بحران مردم غزه بدون ارائه کمک بیشتر می‌شود.

او که کشورش حامی تمام قد رژیم صهیونیستی است، گفت: میانجیگران آتش‌بس غزه در قطر، مصر و آمریکا تمام تلاش خود را می‌کنند تا در نوار غزه درگیری نباشد. میانجیگران برای دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کنند و مصر و قطر مستقیماً با حماس در ارتباط هستند.

بلینکن گفت دنیا و همچنین شورای امنیت طرح پیشنهادی «جو بایدن» برای دستیابی به آتش‌بس را تایید می‌کنند و میانجیگران برای گرفتن موافقت طرفین درگیر در تلاش هستند و روی جزئیات کار می‌کنند.

در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده با هر پیشنهادی که شامل پایان جنگ غزه باشد، موافقت نخواهد کرد، بلینکن گفت: مستقیماً از نتانیاهو شنیدم که اسرائیل پیشنهاد رفع شکاف‌ها را پذیرفته و امیدوارم حماس نیز همین کار را انجام دهد. ما با اسرائیل کار می‌کنیم و شرکای مصری و قطری ما با حماس کار می‌کنند تا توافقی حاصل شود و روی جزئیات آن هم توافق شود.

او گفت به محض موافقت حماس با پیشنهاد رفع شکاف‌ها، باید بر سر اجرای جزئیات توافق شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: میانجیگران در روزهای آینده هر کاری که ممکن است انجام خواهند داد تا حماس را متقاعد کنند که با پیشنهاد رفع شکاف‌ها موافقت کند. مصر و قطر تلاش می‌کنند مفاد مبهم در پیشنهاد را تفسیر کنند تا حماس آن را درک کند و همان‌طور که اسرائیل با آن موافقت کرده است، آن را تایید کند. مذاکره کنندگان باید کاملاً انعطاف پذیر باشند، چه در رابطه با اسرائیل و چه در رابطه با حماس.

بلینکن گفتدستیابی به توافق آتش‌بس ضروری است و میانجیگران همه تلاش خود را برای حصول آن به کار می‌گیرند.

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین گفت ایالات متحده اشغالگری طولانی مدت رژیم صهیونیستی بر نوار غزه را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه قطر هم اعلام کرد وزیر مشاور در وزارت خارجه این کشور در دیدار با بلینکن، آخرین تحولات غزه و تلاش میانجیگران برای پایان دادن به جنگ غزه را بررسی کرده و طرفین بر لزوم‌ برقراری آتش‌بس و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha