• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403053021046
  • خبرنگار : 50666

هفتۀ دوم شهریورماه/

گرمای تابستانه از اصفهان کوچ می‌کند

گرمای تابستانه از اصفهان کوچ می‌کند

ایسنا/اصفهان کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان گفت: انتظار داریم که از هفتۀ دوم شهریورماه الگوهای تابستانه به‌مرور از اصفهان کوچ کنند. دیگر از گرمای پرتاب‌وتاب اصفهان که تا ۴۴درجه هم می‌رسید، خبری نخواهد بود.

  مینا معتمدی، کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: خیزش گرد و غبار از امروز تا پنجشنبه (۲۹مردادماه تا ۱شهریورماه) در مناطق شرقی، شمالی و تا حدی مرکزی استان ادامه دارد. بر این اساس، هم‌استانی‌ها با مخاطراتی مانند آلودگی و کاهش کیفیت هوا و نیز کم‌شدن شعاع دید روبه‌رو خواهند شد.

او با اشاره به این پیش‌بینی که روز چهارشنبه (۳۱مردادماه) هوای اصفهان برای عموم ناسالم خواهد بود، توضیح داد: روزهای پایانی مردادماه با مخاطراتی چون آسیب در سازه‌های موقتی و اختلال در آمدوشد محورهای مواصلاتی همراه خواهد بود. این خطرها در ساعات بعدازظهر شدت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان افزود: توصیۀ اکید می‌شود که افراد آسیب‌پذیر و گروه‌های حساس جامعه در خانه بمانند. بهتر است تمام افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند. همچنین باید از پارک خودرو یا هرگونه فعالیت در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده خودداری شود.

معتمدی شرایط همرفت را نیز در پایان مردادماه و ابتدای شهریورماه مهم دانست و یادآور شد: در حال حاضر، دما مقداری افت کرده است. این اختلاف دما بین سطح زمین و سطوح بالا باعث پیدایی شرایط همرفت یا صعود هوا می‌شود.

او با تأمل در شرایط صعود هوا تبیین کرد: این صعود هوا در ساعت‌های عصر، شب و خصوصاً اوایل شب موجب رشد ابر، وزش باد و رعدوبرق می‌شود. بنابراین، شاید بارندگی نداشته باشیم، اما رعد و برق به‌ویژه در مناطق مرتفع و شمالی و غربی رخ می‌دهد. از روز پنجشنبه شرایط رگباری نیز مخصوصاً در جنوب استان دیده می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان تصریح کرد: مناطق چون سمیرم، شهرضا، دهاقان، زرین‌شهر و نقاط غربی در روز پنجشنبه به‌طور هم‌زمان با دو پدیدۀ رگبار و رعد و برق روبه‌رو می‌شوند. به‌طورکلی، دمای استان از فردا چهارشنبه افت نسبی دارد. روز پنجشنبه دمای اصفهان ثابت می‌ماند. از روز جمعه (۲شهریورماه) به همین مقدار که کاهش داشته است، دوباره افزایش می‌یابد.

معتمدی با تأمل در این نکته که میانگین هوا تا آخر هفته تغییر چندانی ندارد، ادامه داد: انتظار داریم از هفتۀ دوم شهریورماه الگوهای تابستانه به‌مرور از اصفهان کوچ کنند. دیگر از گرمای پرتاب‌وتاب اصفهان که تا ۴۴درجه هم می‌رسید، خبری نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۲۱:۵۱

دوهفته هستش که وعده خنک شدن هوار رو میدین ،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۲۳:۳۹

شاید این هفته خنک بشه شاید...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۲۳:۵۰

بهتره بجای گرمای تابستان بگیم جهنم تابستان....

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۰:۳۹

درود بر مخاطبان. گرمای اصفهان امسال تا ۴۸ درجه هم شد و این گرمای بی سابقه بدون وقفه و حدود ۵۰ روز ادامه داشت و در نوع خودش رکورد محسوب می‌شد.