• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403053021000
  • خبرنگار : 50604

مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گلستان احداث می‌شود

مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گلستان احداث می‌شود

ایسنا/گلستان مدیرکل شیلات گلستان از احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در دو نقطه از استان گلستان با استفاده از آب دریای خزر خبر داد و گفت: ۵۰ هکتار این مزرعه در چپاقلی و ۵۰ هکتار دیگر در قره‌سو راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیل جباری امروز (۳۰ مرداد ماه) در نشست خبری  با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به اینکه مجتمع پرورش میگو گمیشان یکی از پاک‌ترین مجتمع‌های پرورش میگو در کشور و عاری از آلودگی و بیماری است، اظهار کرد: در سه سال گذشته، تولید محصولات شیلاتی در استان از ۴۰۰ تن به ۳۷۰۰ تن رسیده است و امسال به ۴۰۰۰ تن خواهد رسید.

او از آغاز برداشت میگو از تنها مجتمع پرورشی شمال کشور از ۱۵ شهریور ماه خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰۰۰ تن میگو در استان تولید شود.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعات در بخش تولید و پرورش میگو را تکمیل زنجیره آن دانست و با اشاره به بهره‌برداری از دو مرکز عمل‌آوری میگو با ظرفیت ۲۰۰۰ تن میگو در سال گذشته، گفت: با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز عمل‌آوری میگو در استان به ۹ واحد افزایش یافت.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه استان گلستان باید ۳۰ هزار تن آبزیان تولید کند، اظهار کرد: تاکنون برای ۷۰۰۰ تن ماهی در قفس در گلستان مجوز صادر شد که علاوه‌ بر ارزآوری، به حوزه اشتغال و اقتصاد بومیان کمک می‌کند.

جباری با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای لایروبی کانال آبرسان به سایت میگو، ادامه داد: این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) انجام شد و توانست مجتمع پرورش میگو را در گمیشان نجات دهد. همچنین فاز دوم در ۶۰۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که کار اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود و واگذاری این مزارعه پرورش با اولویت بومیان منطقه است.

او با بیان اینکه در سه سال اخیر تعداد مزارع ماهیان خاویاری گلستان از شش مزرعه به ۱۱ مزرعه افزایش پیدا کرد، گفت: برنامه ما پرورش ماهیان خاویاری در دو نقطه از استان گلستان با استفاده از آب دریای خزر است که ۵۰ هکتار آن در چپاقلی و ۵۰ هکتار دیگر در قره‌سو راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه به‌زودی فعالیت مزرعه ۲۰۰۰ تنی پرورش ماهیان خاویاری در منطقه چاپاقلی و قره‌سو آغاز خواهد شد که وسعت این سایت پرورشی ۵۰ هکتار خواهد بود، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ مزرعه پرورش خاویار داریم که در دو سال اخیر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری افزوده شده است.

مدیرکل شیلات گلستان از آبگیری ۹۰ درصد ماهیان گرمابی در استان گلستان خبر داد و افزود: تولید و تکثیر ماهیان زینتی یکی دیگر از اتفاقات خوب است که در استان رقم خورده و بیش از شش میلیون قطعه در استان در حال پرورش است و درحال پیگیری هستیم که دهکده ماهیان زینتی را در استان با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha