• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1403053020978
  • منبع : فضای مجازی

چرا ایران تنها قدرت حقیقی جهان اسلام است؟

چرا ایران تنها قدرت حقیقی جهان اسلام است؟

ایران تنها قدرت حقیقی جهان اسلام است چرا که به معنای واقعی کلمه تصمیم را خودش می گیرد و لازم نیست از کسی اجازه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمیلی، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

قدرت اقسامی دارد که این روزها و در زمانه تصمیمات سخت، عیار آن مشخص تر می شود. خیلی از کشورها قدرت موشکی و ارتش و نیروی هوایی دارند ولی چرا در زمانه وحشتناک این روزهای غزه، خبری از بکارگیری آن یا حتی استفاده از آن بمثابه یک تهدید برای قاتلان روزانه مسلمانان نیست؟!

حتی در لایه پایین تر یعنی قدرت سیاسی و اقتصادی هم امروز کارایی خاصی از جهان اسلام نمی بینیم! مثلا اتحادیه عرب، سازمان همکاری های اسلامی یا خود عربستان و اندونزی و ترکیه و... چه اقدام درخوری برای ایجاد فشار سیاسی و اقتصادی بر رژِیم موقت انجام دادند؟

در ساحت اندیشه ای نیز فکر غربگرایان مسلمان، ذیل ایده «حقوق بشر» یا فکر اتحاد جهان عرب ذیل ایده «قومی عربی» نتوانسته کارایی و خاصیت خاصی از خود نشان بدهد که قطعا آنان را با بن بست بیشتر مواجه خواهد کرد و دلبستگان به خودشان را ناامیدتر خواهد کرد.

اینها نشان می دهد که عنصر «استقلال» در مساله قدرت مهمتر از هر چیزی است. قدرت عاریه ای که از دیگران گرفته شده نمی تواند اساسا یک قدرت حقیقی محسوب بشود چرا که در زمان «تصمیم» آنرا غایب می بینیم! کوچکترین اقدام برای استفاده از ابزارهای قدرت نیز در اختیار صاحبان ظاهری آنان نیست.

لذا باید گفت ایران تنها قدرت حقیقی جهان اسلام است چرا که به معنای واقعی کلمه تصمیم را خودش می گیرد و لازم نیست از کسی اجازه داشته باشد.

طبعا این به معنای عدم لحاظ ملاحظات و مصالح کشور و منطقه نیست ولی بمعنای وجود استقلال می باشد. بمعنای برتری در قدرت هم نیست ولی بمعنای تملک مفهوم «رقیب» برای ابرقدرتها هست. مفهومی که امیدوارم نخبگان ما بیش از گذشته درباره آن با جهان سخن بگویند چرا که رمز آزادشدن ملت های دربند منطقه، استقلال است و بس!

گرچه تشکیل جبهه ها و اتحادیه های اسلامی یکی از راهبردهای تقویت این استقلال است ولی حتما ساختار سیاست داخلی کشورها مهمتر است. کشوری که بر آراء مردم خود متکی باشد در صورت وجود «اندیشه انقلابی» می تواند «تصمیم مستقل» هم بگیرد. در ترکیه گرچه رای مردم وجود دارد ولی اندیشه مسامحه کار مانع تصمیم درست است ولی در عین حال برخی اقدامات مستقل مثل قطع ظاهری صدور کالا به رژیم صورت گرفته است.

پس باید بیش از گذشته به سه عنصر «اسلام انقلابی» و «قدرت مستقل» و «دولت مردمی» فکر کرد. لطفا شما هم بنویسید!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۶:۱۹

قدرت از آن خدا است و همه کشورهای اسلامی قدرتمند هستند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۶:۲۷

لبیک یا سیدعلی خامنه ای

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۷:۵۱

جمهوری اسلامی واقعا یک ابرقدرت است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۷:۵۴

سلام به نظر من هر چه زودتر باید بای درخت استکبار خشک کرد قتل عام بی گناهان و کودکان که خوشحالی نداره اگر اسرائیل بزدل مرد میدان هستند بسم الله این گوی و این میدان هنوز شیر مردهای ایرانی رو نشناختند اسرائیل با بزدلی جنگ کردن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۰۰:۰۶

دنیا باید بداند که حمله ایران به اسرائیل قطعی شدید و در زمان و مکان خاصی اجرا خواهد شد به طوری که با کمترین هزینه و زمان (ضربه آخر ) را میزند و اگر دخالتی پشت حمله صورت بگیرد تمام پایگاههای آمریکا و منافع او در مخاطره سختی خواهد افتاد و از ظرفیت جهان

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۰۰:۵۵

بسم الله الرحمن الرحیم آفرین برنویسنده مقاله انصافا که مقاله کوتاه سخنان واقعی وپرمغزگفته است با آرزوی توفیقات روزافزون.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۰۱:۲۸

قدرت دست خدا عزوجل است اما قدرت ما همان ایمانی که به خدا داریم لاحول ولا قوت الا بل لله را ازصمیم قلب گفتیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۳۴

هزار ماشاالله به ایران وایرانی سررهبرم سلامت

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۰۳:۲۴

حضرت‌ایت‌الله خامنه ای رهبر هر کشور باشد مطمئنا قدرتمند خواهدبود عشق فقط عشق علی،رهبر فقط سید علی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۰۳:۰۵

عشق فقط عشق علی،رهبر فقط سیدعلی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۱۱

سلام وقت بخیر ایران یک کشور قدرتمند در خاورمیانه ایران پایدار،

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۷

لبیک یا حسین لبیک یا خامنه ای

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۷:۳۳

جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای قدرتمنترین ومستقل ترین جهان اسلام است، وکشورهای اسلامی دیگرگرچه استقلال ظاهری دارندلاکن ارده ای ازخود ندارند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۸:۱۶

ایران دارای مولفه های اقتدار است و قدرت نظامی به تنهایی میتواند خطرناک باشد، رهبری فرزانه پیشرو در تولید علم همراهی ملت شهادت طلبی آرمانگرایی مهمترین مولفه های قدرت اند که هیچ ملتی مانند ایران از انها برخوردا نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۵:۳۵

درود