• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403053020792
  • خبرنگار : 71129

کارشناس سابق سیا: حمله به کورسک برای کی‌یف دستاورد واقعی ندارد

کارشناس سابق سیا: حمله به کورسک برای کی‌یف دستاورد واقعی ندارد

مدیر سابق تحلیل‌های سیا درباره روسیه گفت، حمله ارتش اوکراین به منطقه کورسک جز توجه رسانه‌های غربی هیچ نتیجه قابل توجهی برای کی‌یف به همراه نداشته است. در این میان، مشخص نیست که کی‌یف چه اهدافی را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، «جورج بیبه» کارشناس سابق سیا همچنین گفت: «در حالی که کی‌یف در جلب توجه رسانه‌ها و قرار گرفتن خبر حمله به کورسک در تیتر اخبار موفق بوده اما مشخص نیست در این مرحله واقعا به چه چیزی دست خواهد یافت.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد، حمله اوکراین در ابتدا «حجم قابل توجهی از برداشت‌های خوش بینانه از نظرات غربی و مطرح شدن این حمله در برنامه‌های گفت‌وگو را ایجاد کرد. با این حال، برای تغییر مسیر جنگ، اوکراین باید تعداد قابل توجهی از نیروهای روسیه را از جنگ در خود اوکراین منحرف و دارایی‌های مهم استراتژیک در داخل روسیه را تصرف یا نابود کند، یا در طولانی مدت بتواند اراضی تحت کنترل روسیه را در اختیار بگیرد.»

کارشناس سابق سیا همچنین افزود: «روسیه تعداد زیادی از نیروها را به منطقه کورسک منتقل نکرده و نیروهای ذخیره را به این منطقه اعزام کرده است. کی‌یف در تصرف نیروگاه هسته‌ای کورسک برای تقویت قدرت چانه زنی خود در مذاکرات شکست خورده و حملات هوایی روسیه به واحدهای زرهی اوکراینی، تمرکز نیروها، انبارهای سوخت و خطوط تدارکاتی مانع از آن شد که اوکراین موفقیت اولیه خود را در کورسک تقویت کند.»

به گفته وی، اوکراین تجهیزات دفاع هوایی را به سمت مرز با روسیه منتقل کرد، اما این مواضع آنها را در معرض حملات ویرانگر روسیه قرار داده است. اوکراین نمی‌تواند اراضی تحت کنترل روسیه را به دست بیاورد و تغییر مسیر این جنگ نیز دور از دسترس است.

حمله اوکراین به منطقه کورسک در ۶ اوت آغاز شد. این منطقه تحت وضعیت اضطراری فدرال قرار دارد و بارها هشدار موشکی در آن اعلام شده است.

به گفته وزارت امور اضطراری، بیش از ۱۲۱ هزار غیرنظامی از ۹ منطقه مرزی منطقه کورسک تخلیه شده‌اند. مراکز اسکان موقت برای ساکنان منطقه کورسک که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند در ۲۴ منطقه ایجاد شده است. حدود ۱۰ هزار نفر در پناهگاه‌ها اقامت دارند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید کی‌یف از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه کورسک، ۳۸۰۰ سرباز و ۵۴ تانک را از دست داده است. عملیات برای خنثی کردن و از بین بردن تهاجم اوکراین ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha