• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403053020785
  • خبرنگار : 71496

وزارت بهداشت غزه: واکسن‌های فلج اطفال هنوز به غزه نرسیدند

وزارت بهداشت غزه: واکسن‌های فلج اطفال هنوز به غزه نرسیدند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی واکسن‌های فلج اطفال را دریافت نکرده، تاکید کرد، در صورت رسیدن واکسن‌ها، باید در طول دوره اجرای طرح، در نوار غزه آتش‌بس انسانی برقرار شود.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که ارتش رژیم اشغالگر برای صد و ششمین روز پیاپی به تعطیلی گذرگاه زمینی رفح در حدفاصل مصر-غزه ادامه می‌دهد، واکسن‌های بیماری فلج اطفال هنوز به غزه نرسیده‌اند.

پیش از تعطیلی گذرگاه رفح، کاروان‌های حامل کمک‌های غذایی و پزشکی از این گذرگاه به غزه منتقل می‌شد و اکنون تنها گذرگاه کرم ابوسالم تحت کنترل رژیم صهیونیستی فعالیت محدودی دارد و مقادیر بسیار اندکی غذا و دارو وارد نوار غزه می‌شود که جوابگوی نیازهای ساکنان این منطقه نیست.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، وزارت بهداشت غزه در ادامه نیز تاکید کرد که هنوز منتظر رسیدن واکسن‌های مربوط به طرح واکسیناسیون فلج اطفال است.

این وزارتخانه در ادامه نیز تاکید کرد، در صورتی که واکسن‌ها رسیدند، باید در طول اجرای طرح واکسیناسیون، آتش‌بس برقرار شده و  شرایط امنی فراهم شود تا بتوانیم به تمامی کودکان دسترسی پیدا کنیم.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل چند روز قبل اعلام کرد که این سازمان بیش از یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال را به نوار غزه ارسال خواهد کرد.

وزارت بهداشت غزه نیز پیشتر ضمن هشدار نسبت به خطرات بیماری فلج اطفال اعلام کرد که نوار غزه به دلیل جنگ مستمر به منطقه همه‌گیری فلج اطفال تبدیل شده است.

همچنین این وزارتخانه به تازگی از کشف یک مورد ابتلا به این بیماری خبر داده و نسبت به گسترش شیوع انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های واگیردار در میان آوارگان فلسطینی هشدار داد.

چند روز قبل چند نهاد بین‌المللی و انسانی از جمله سازمان بهداشت جهانی و آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) برقراری آتش‌بس انسانی یک هفته‌ای را برای اجرای دو دوره طرح واکسیناسیون کودکان غزه در برابر بیماری فلج اطفال خواستار شدند.

سازمان بهداشت جهانی در این رابطه اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود دو دوره واکسیناسیون فلج اطفال در اواخر اوت و در سپتامبر و در تمامی مناطق نوار غزه با هدف ممانعت از شیوع این ویروس اجرا شود.

این سازمان همچنین اجرای آتش‌بس یک هفته‌ای در هر دوره واکسیناسیون را خواستار شد.

جنبش حماس نیز ضمن اعلام حمایت خود از درخواست سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس انسانی، انتقال دارو، غذا و کمک‌های بشردوستانه به غزه برای حمایت از بیش از ۲ میلیون فلسطینی تحت محاصره در این منطقه را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha