• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403053020767
  • خبرنگار : 71560

تعامل دولت و مجلس در تشکیل کابینه وفاق ملی

هروی: تصور می کنم مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رای مثبت دهد

هروی: تصور می کنم مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رای مثبت دهد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد: وفاق ملی نیاز امروز جامعه است و انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه ایجاد این وفاق را با رای اعتماد به کلیه وزرای پیشنهادی تشدید کنند.

جواد هروی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی، بیان کرد: رئیس جمهور با یک نگاه باز به میدان مشکلات آمدند و ما باید این را بپذیریم در مقطعی دولت چهاردهم کار خود را آغاز می کند که حادثه‌ای رئیس جمهور و چند تن از سران دولت را به کام خود کشید. در یک فضای تعجیل توانستیم انتخابات را برگزار کرده و با مشارکت نیمی از مردم کشور رئیس جمهور کشور را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: دکتر پزشکیان به خاطر نگاه و رویکردی که داشتند در معرض توجه قرار گرفتند. محور صحبت های رئیس جمهور از زمان انتخابات وفاق ملی بود. هر چند بسیاری از گروه ها مانند اقلیت ها، زنان و جوانان نسبت به چینش کابینه آقای پزشکیان نقد دارند، اما زمانی که ما پدیده چینش کابینه دولت را بررسی می کنیم باید ظرافت زمان و مکان را بشناسیم. باید ببینیم در چه زمانی و در چه موقعیتی قرار گرفته ایم و بر اساس نگاهی که ایشان دارند بسنجیم که چه تصمیماتی برای آینده کشور اتخاذ کرده‌اند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: فارغ از اینکه هر جناحی به نسبت خود در این چینش کابینه جایگاه دارد، در مجموع وظیفه تمام جریانات سیاسی حمایت از دولت در این مقطع زمانی حساس است. درست است که ما همواره در زمان انتخابات می گوییم که زمان حساس است اما واقعا این مقطع زمانی حساسیت خاص خود را دارد. با مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات و در واقع غیبت ۵۰ درصد دیگر که ناامیدانه صحنه را ترک کردند، با رای آوردن آقای پزشکیان یک فضای فرصت سازی برای نظام و حاکمیت ایجاد شده تا بتواند امید را به جامعه باز گرداند و این دولت بتواند تنگناهای اقتصادی و اجتماعی را در داخل و تنگناهای تحریم های بیرونی را رفع کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با هر دید و هر عینکی به این موضوع نگاه کنیم، نمی شود آقای پزشکیان را در معرض ملامت قرار داد و او را به جرم اصلاح طلبی یا نگرش اصولگرایی یا نگرش وفاق ملی توبیخ کرد. احساس می کنم همان طوری که رئیس جمهور امروز از وفاق ملی صحبت کردند ما هم باید وحدت ملی را در نظر بگیریم. در این چند روزی که مجلس به کنکاش و بررسی کابینه پرداخته، تصور بنده این است که کلیت مجلس به تمام وزرای پیشنهادی دولت رای مثبت خواهند داد.

وی افزود: نمایندگان به این نتیجه رسیدند که مجلس نباید چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه باید زمینه وفاق ملی را تشدید کنند؛ این نیاز جامعه است. اگر نمایندگان مجلس طریق همیاری با دولت را پیش نگیرند، در اندک زمانی خودشان با تجربه ای که بنده دارم در معرض سوالات و انتقادات از سوی حوزه های انتخابیه خود قرار خواهند گرفت. بهترین راه این است که مجلس با این دولت  و نگاه وفاق ملی همیاری و همکاری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha