• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403053020750
  • خبرنگار : 50176

امام جمعه پلدختر:

پیاده‌روی اربعین، تعظیم شعائر دین است

پیاده‌روی اربعین، تعظیم شعائر دین است

ایسنا/لرستان امام جمعه پلدختر گفت: پیاده‌روی اربعین، تعظیم شعائر دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین از بزرگترین اجتماعات دنیای اسلام است و ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ما دارد.

وی ادامه داد: کنگره پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات دنیای اسلام است که از دیرباز این سنت حسنه برپا بوده و هنوز هم ادامه دارد و ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ما دارد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: پیاده‌روی اربعین تعظیم شعائر دین است چرا که تعظیم اربعین زنده کردن یاد همه ارزش‌های کربلا، عاشورا و قیام سیدالشهداست.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) ریشه در آیات قرآن دارد، اظهار کرد: قیامی الهی و دینی برای احیای دین رسول اکرم(ص) بود که در سال ۶۱ هجری انجام شد، چون جامعه اسلامی به سمتی می‌رفت که تمام ارزش‌های دینی و اسلام به سمت نابودی پیش رفته و پایمال شود.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) راهی جزء قیام کردن و دفاع از ارزش‌ها پیش روی خود نمی‌دید، لذا امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود اعلام می‌کند که قیام من به خاطر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت در جدم پیامبر گرامی اکرم(ص) است.

موسوی اضافه کرد: ما تا امروز اثرات قیام امام حسین (ع) را می‌بینیم، امروز هر جایی که ندایی علیه ظلم و ستم در دنیا شکل می‌گیرد از اثرات قیام امام حسین (ع) است و تا امروز هم مبارزه با ظلم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: هر جا ندای مظلومی شنیده و ما به ندای آن مظلوم جواب داده و به آن کمک می‌کنیم برگرفته از قیام سید الشهداست که برای مظلومان دنیا قیام کردند.

امام جمعه پلدختر گفت: در قیام امام حسین (ع) زنانی مانند مادر وهب، مادر حضرت علی اصغر (ع) و حضرت زینب(س) تاریخ‌ساز شدند، حضرت زینب(س) تا زمانی که امام حسین(ع) در قید حیات بودند همراه ایشان بوده و در ولایت‌پذیری و در کنار امام بودنش، زبانزد بود.

وی اظهار کرد: بعد از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب(س) پیام‌رسان کربلا شد و نهضت امام حسین(ع) را به گوش جهانیان رساند که چه ظلم‌هایی این قوم به آل‌الله روا داشتند؛ خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) در کوفه، شام و مجلس یزد رسوا کننده دستگاه بنی‌امیه بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه امروز مردم مظلوم فلسطین و غزه در زیر یوغ ستمگران و صهیونیست غاصب قرار دارند بیان کرد: شهید مطهری می‌گوید که شمر ۱۴۰۰ سال پیش دیگر مُرد، شمر و یزید زمان خود را بشناسید، امروز اسرائیل، استکبار، آمریکا و صهیونیست‌ها یزید زمان هستند.

این کارشناس مذهبی گفت: اگر مسلمانان در برابر ظلمی که امروز استکبار و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهند، سکوت کنند در برابر قرآن، دین و پیامبر خیانت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha