• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403053020713
  • خبرنگار : 30058

ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ایسنا/اردبیل ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی با پذیرش ۱۹۸ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

پژمان آزادی دبیر علمی دوم ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی 30 مرداد در این کنگره با بیان اینکه برگزاری این کنگره برای توسعه پایدار در زنجیره ارزش یکی از مسیرهایی است که زیرساخت‌های اولیه را برای همکاری و تبادل دانش میان محققان، تولیدکنندگان و سیاست‌گذاران فراهم خواهد کرد، گفت: همچنین امکان شکل‌گیری مشارکت‌های بین‌رشته‌ای را فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به نوآوری شود.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی و بهره‌مندی از تجارب ارزشمند اساتید، کارشناسان و تولیدکنندگان از اهداف این کنگره است، ابرازامیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری این کنگره با مدیریت بخش خصوصی باشیم.

دبیر علمی دوم ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی با اشاره به پتانسیل بالای گل و گیاهان زینتی، ادامه داد: با وجود پتانسیل عظیم نیروی انسانی و آب و هوای مناسب کشور، متاسفانه وضعیت خوبی در حوزه گل و گیاه زینتی نداریم.

وی با بیان اینکه از فقدان شبکه‌سازی و عدم عضویت در معاهدات بین‌المللی در این حوزه رنج می‌بریم، ادامه داد: بر همین اساس به دلیل تحریم‌ها در حوزه صادرات شاهد مشکلاتی هستیم.

دبیر علمی دوم ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی خاطرنشان کرد: ۲۰۷ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که پس از بررسی هیات داوران ۱۹۸ مقاله(۳۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۶۳ مقاله به صورت پوستر) مورد پذیرش قرار گرفت.

یونس پوربیرامی دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی با بیان اینکه این کنگره به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این کنگره بخش‌های مختلف دانشگاه و شهرداری و محیط زیست همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل با توجه به تنوع آب و هوایی، تنوع گونه‌های گیاهی آن بالاست، افزود: متاسفانه علی‌رغم پتانسیل بالای آب و هوایی و نزدیکی به مرز، در حوزه فضای سبز و گیاهان زینتی کمبودهایی داریم.

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی با اشاره به محدود بودن تولیدکنندگان گل و گیاه زینتی در این استان، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد گل و گیاه زینتی مورد نیاز استان از تهران می‌آید و با توجه به معیوب بودن زنجیره در استان، بیشتر گل‌ها و گونه‌های گیاهی به صورت ضایعات از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه امید می‌رود با حمایت مسئولان دولتی این صنعت پرسود را در استان نهادینه کرده و از ظرفیت استان در این حوزه استفاده کنیم، تصریح کرد: زنجیره صنعت گل و گیاه از تولید تا مصرف مثل حلقه به هم وصل هستند و هر جایی نقصی باشد، دچار مشکل خواهیم شد.

عضو هیات‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: با راهکارهای ارائه‌شده در این کنگره بتوانیم افق روشنی پیش روی این صنعت داشته باشیم و به جایگاه اصلی خود برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha