• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403053020703
  • خبرنگار : 50200

اخبار کشاورزی استان

از توزیع ۶.۵ تن گوشت قرمز تا جوجه‌ریزی ۱۱.۳ میلیون قطعه‌ای در مازندران

از توزیع ۶.۵ تن گوشت قرمز تا جوجه‌ریزی ۱۱.۳ میلیون قطعه‌ای در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از توزیع ۵.۵ تن و مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از توزیع یک تن گوشت گرم تنظیم بازاری در این شهرستان‌ها از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون خبر دادند. همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از جوجه‌ریزی ۱۱.۳ میلیون قطعه‌ای و افزایش ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در این شهرستان طی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

علی نوری نژاد، مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از توزیع ۵.۵ تن گوشت گرم تنظیم بازاری توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی در این شهرستان از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون خبر داد و افزود: از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون ۵.۵ تن گوشت گرم گوساله تنظیم بازاری به منظور تنظیم قیمت کالاهای اساسی و حمایت از مصرف کنندگان با قیمت مصوب دولتی در اینئ شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی تصریح کرد: توزیع اقلام تنظیم بازاری نقش مهمی در ثبات قیمت کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش قیمت این اقلام در سطح بازار دارد، با توجه به استقبال همشهریان از این کالاها سعی بر آن است این روند در طول سال ادامه پیدا کند.

توزیع یک تن گوشت گرم گوساله تنظیم بازاری در بهشهر

غلامرضا قنبری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از توزیع بیش از یک تن گوشت گرم گوساله تنظیم بازاری با قیمت مصوب در شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: بمنظور رفاه شهروندان و برای ثبات قیمت و آرامش در بازار همه روزه و بصورت مستمر کارشناسان این مدیریت بازار را پایش و رصد می کنند.

قنبری تاکید کرد: تامین کالاهای اساسی شهروندان از اولویت های اساسی این مدیریت است و برای آن برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

برداشت برنج در ۸۵ درصد شالیزار جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از برداشت برنج در ۸۵ درصد شالیزارهای این شهرستان در سال زراعی امسال خبر داد و گفت: تاکنون برداشت برنج محلی در بیش از ۵ هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد.

عبدالله رحیمی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۰ هزار و ۱۹۰ هکتار اراضی شالیزاری است که ۳۸۱۵ هکتار رقم پرمحصول و ۶۳۷۵ هکتار رقم محلی اختصاص دارد، افزود: تاکنون ۸۵ درصد از مزارع تحت کشت برنج محلی در این شهرستان توسط شالیکاران برداشت شد.

وی در خاتمه گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال بیش از ۲۷ هزار تن شلتوک برنج از نوع رقم محلی در اراضی شالیزاری این شهرستان تولید شود.

توزیع ۳۵ هزار تن کود ازته در مازندران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از توزیع ۳۵ هزار و ۴۹۵ تن کود کشاورزی ازته برای محصولات کشاورزی از چهار ماهه نخست سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این مقدار کود کشاورزی از نوع ازته به عنوان پرکاربردترین کود کشاورزی مورد نیاز کشاورزان به ۲۲ شهرستان استان ارسال و در بین کشاورزان مازندرانی توزیع شد.

رضا افراسیابی با بیان اینکه این مقدار کود با صدور حواله الکترونیک توزیع شد، گفت: این مقدار کود توسط ۲۸۰ کارگزاری توزیع فعال تعاونی و خصوصی تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با صدور حواله الکترونیک و با هدف ارتقاء تولید محصولات زراعی و باغی در بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان توزیع شد.

جوجه‌ریزی ۱۱.۳ میلیون قطعه‌ای در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از جوجه‌ریزی ۱۱.۳ میلیون قطعه‌ای و افزایش ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در این شهرستان طی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 

بمنظور تامین امنیت غذایی و با اتخاذ سیاست‌های صحیح و به موقع جهاد کشاورزی مبنی بر مجوز جوجه ریزی واحدهای فاقد مجوز، افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی واحدهای تحت پوشش زنجیره، تسهیل و تسریع دریافت نهاده‌های خریداری شده از بازارگاه و ثبات نسبی قیمت نهاده‌ها، نرخ جوجه‌ریزی در سال جاری در شهرستان آمل بهبود قابل توجهی داشته بطوری‌که در پنج ماهه نخست سال، ۱۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۲۹ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی این شهرستان در سامانه سماصط ثبت شد.

مهرداد فولاد مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود: این تعداد جوجه‌ریزی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه افزایش داشت و رشدی بالغ بر ۳۲ درصد را نشان داده است.

فولاد با بیان اینکه از این میزان جوجه‌ریزی در سال جاری بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت سفید استحصال می شود، یادآور شد: در حال حاضر ۲۶۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در این شهرستان فعال است و رتبه دوم تولید گوشت سفید در استان را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha