• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403053020662
  • منبع : نمایندگی مازندران

نخستین نشست کمیته علمی-حقوقی دادگستری مازندران برگزار شد

نخستین نشست کمیته علمی-حقوقی دادگستری مازندران برگزار شد

ایسنا/مازندران در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ دادگستری مازندران، اولین نشست کمیته علمی-حقوقی، با حضور اعضای شورای برنامه ریزی دادگستری استان و جمعی از قضات دادگاه تجدیدنظر و محاکم بدوی برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری استان مازندران در این جلسه اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای پیشبرد اهداف سازمانی، دادگستری استان مازندران درصدد است کمیته ای از قضات توانمند با هدف رفع ابهامات قضایی، کاهش آرای اختلافی در محاکم و افزایش اتقان آرای قضایی با عنوان کمیته علمی مشورتی- حقوقی در دادگستری استان مازندران تشکیل دهد.

سیدناصر احمدی تصریح کرد: پاسخگویی به سوالات واصله از سوی قضات دادگستری استان می تواند موجب تسریع در امر رسیدگی به پرونده ها، ایجاد وحدت رویه قضایی در استان و افزایش رضایتمندی عموم از دستگاه قضا شود.

نخستین نشست کمیته علمی-حقوقی دادگستری مازندران برگزار شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران، شناسایی موارد اختلافی و استخراج آرای صادره و استخراج اولویت ها و چالش های مبتلابه در استان را از جمله برخی اهداف این کمیته عنوان کرد و افزود: برگزاری نشست های علمی با همکاری دانشگاه ها و نهادهای علمی در قالب کارگاه آموزشی با توجه به نیازهای کاربردی و نظری موردنیاز قوه قضاییه در دانشگاه ها، همکاری و مشارکت در انتشار کتاب و یافته های حقوقی و همکاری در داوری جشنواره ها از جمله دیگر اهداف این کمیته علمی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران،احمدی خاطرنشان کرد: تشکیل «کارگروه تحلیل و نقد رأی» با توجه به پیشبرد اهداف و آثار جلسات نقد و تحلیل علمی آراء قضایی طبق شیوه نامه ارائه شده از سوی پژوهشگاه قوه قضاییه، یکی از موارد مهمی است که باید در این کمیته علمی محقق شود.

نخستین نشست کمیته علمی-حقوقی دادگستری مازندران برگزار شد

لازم به ذکر است، در اولین نشست کمیته عملی که حسب دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران برگزار شد، مسائلی پیرامون ایجاد دبیرخانه، اساسنامه، انتخاب اعضای هر کارگروه به صورت تخصصی، نحوه برگزاری جلسات هر کارگروه و دیگر ابعاد این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha