• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403053020653
  • خبرنگار : 71290

/رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان/

خسروپناه: باید الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان را مدون، تصویب و تدریس کنیم

خسروپناه: باید الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان را مدون، تصویب و تدریس کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۲ گانه دیپلماسی و میدان در الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان با هم جمع شد و شاهد قدرت دیپلماسی او شدیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در مراسم رونمایی از تندیس و سردیس شهید دکتر «حسین امیر عبداللهیان» طی سخنانی اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان انسانی صادق، مخلص، ولایتمدار و جهادگر بود، سال‌ها در وزارت امور خارجه خدمت کرد، سه سال وزیر بود و توانست یک دیپلمات میدانی باشد، درواقع این ۲ گانه دیپلماسی و میدان بود که در الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان با هم جمع شد. 

وی تصریح کرد: سوال این است الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان چه بود؟ این چه الگوی حکمرانی بود که توانست با تعامل بین‌المللی و دفاع از جریان مقاومت به جایی برساند که بعد از عملیات وعده صادق دیدیم حتی یک بیانیه علیه ایران داده نشد، بیش از ۲۰۰ موشک از سرزمین ایران به خاک رژیم صهیونیستی شلیک شد، اما سازمان‌های بین‌المللی یک بیانیه‌ صادر نکردند و این قدرت دیپلماسی شهیدامیرعبداللهیان بود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آیا وزارت امور خارجه به الگوی سیاست خارجی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان پرداخته است یا خیر؟ ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی داریم در این زمینه کمک کنیم. اگر این الگو شناخته شود درون وزارت امور خارجه جریان می‌یابد یعنی وزیر خارجه‌ای که از ایران در هر کشور دنیا که اعزام شود ذیل این الگو قرار داشته باشد، اگر در ذیل این الگو بود می‌تواند اعزام شود. 

حجت الاسلام خسروپناه همچنین بیان کرد: هر جایی که وزارت امور خارجه گام‌های بزرگی برداشته که از ابتدای انقلاب اسلامی نیز اینگونه بوده،‌ به خاطر این است که حکمرانی ذیل امامین انقلاب بوده است، بنابراین باید الگوی حکمرانی شهید آیت الله رئیسی و الگوی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان را بررسی کرده، مدون، تصویب و تدریس کنیم تا نیروها در سیاست خارجی براساس این الگو تربیت شده و آموزش ببینند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha