• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403053020629
  • خبرنگار : 71610

ژنرال صهیونیست: نتانیاهو اسرا و اسرائیل را به خطر می‌اندازد

ژنرال صهیونیست: نتانیاهو اسرا و اسرائیل را به خطر می‌اندازد

در پی کشف اجساد چند اسیر صهیونیست در نوار غزه، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کرده و او را مقصر این اتفاق دانست.

به گزارش ایسنا،«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: نتانیاهو نتایج مذاکرات را از بین می‌برد و زندگی اسرا و اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، وی گفت: نتانیاهو، هالوی و گالانت درباره ضرورت ماندن در محور فیلادلفیا فریبکاری می‌کنند و این درحالی است که ارتش می‌گوید ماندن در این محور بی‌فایده است.

بریک ادامه داد: محور فیلادلفیا به یک میدان اصلی مین در توافق تبدیل شده است و عدم آزادی اسرا ممکن است منجر به کشته شدن آنها و جنگ منطقه‌ای شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که امروز ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) از کشف و انتقال اجساد ۶ اسیر صهیونیست از غزه خبر دادند.

پس از کشف اجساد ۶ اسیر مذکور، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه با ارسال پیامی برای «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، از آنها خواستند به تلاش‌های خود برای بازگرداندن این افراد در چارچوب قرارداد تبادلی با جنبش حماس شامل برقراری آتش‌بس در نوار غزه ادامه دهند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین از نتانیاهو خواستند که با توافق آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کند.

در همین راستا، پسر «الکس دنتسگ» یکی از ۶ اسیر مذکور گفت: این سناریو که پدرم در یک بمب گذاری بزرگ توسط اسرائیل به همراه اسرای دیگر کشته شده باشد، بسیار محتمل است.

وی افزود: کابینه نتانیاهو تصمیم گرفت تا از اسرا چشم پوشی کند تا همچنان در قدرت باقی بماند.

وی ادامه داد: اسرا می توانستند زنده بمانند، اما نتانیاهو تصمیم گرفت آنها را قربانی کند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شماری از این اسرا از طریق توافق و شماری دیگر در اقدامی انسان‌دوستانه از سوی جنبش حماس آزاد شدند. تعدادی از آنها نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha