• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403053020610
  • خبرنگار : 71604

پرواز آزمایشی خدمه «پولاریس داون» در آستانه اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی

پرواز آزمایشی خدمه «پولاریس داون» در آستانه اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی

خدمه ماموریت «پولاریس داون» پس از پرواز آزمایشی به منظور آماده شدن برای اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی، در تاسیسات شرکت «اسپیس‌ایکس» فرود آمدند.

به گزارش ایسنا، اعضای ماموریت «پولاریس داون»(Polaris Dawn) دیروز ۱۹ اوت در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمدند و تنها یک هفته تا پرتاب به فضا فاصله دارند.

به نقل از اسپیس، پولاریس داون دومین ماموریت خصوصی شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) است که توسط «جارد آیزاکمن»(Jared Isaacman) کارآفرین و میلیاردر حوزه فناوری تامین مالی می‌شود و اولین پرتاب از حداقل سه پرتاب است که آیزاکمن امیدوار دارد تحت برنامه پولاریس پرواز کنند.

پرتاب پولاریس داون به عنوان ادامه ماموریت «اینسپیریشن ۴»(Inspiration4) آیزاکمن انجام می‌شود که در سال ۲۰۲۱ پرتاب شد و در آن، آیزاکمن و سه شهروند خصوصی دیگر اولین پرواز فضایی غیر نظامی را انجام دادند. اینسپیریشن ۴ به جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون دلار برای «بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود» در ممفیس کمک کرد و آیزاکمن امیدوار است تا از طریق ماموریت‌های سه‌گانه پولاریس، این کار را ادامه دهد.

آیزاکمن برنامه پولاریس را راهی برای پیشگامی در پروازهای فضایی خصوصی و نشان دادن بازگشت علمی فضانوردان بدون درجه به فضا می‌داند. به عنوان بخشی از این تلاش، آیزاکمن و بقیه خدمه پولاریس داون دورتر از هر انسانی در نیم‌قرن گذشته پرواز خواهند کرد و اولین پیاده‌روی فضایی را برای آزمایش لباس‌های فضایی جدید اسپیس‌ایکس انجام خواهند داد.

پرواز آزمایشی خدمه «پولاریس داون» در آستانه اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی
لباس فضایی اسپیس‌ایکس

این ماموریت قرار است روز ۲۶ اوت از مجتمع پرتاب ۳۹ مرکز فضایی کندی بلند شود. آیزاکمن فرمانده این ماموریت به همراه سایر خدمه شامل «اسکات پوتیت»(Scott Poteet) سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و خلبان ماموریت، «سارا گیلیس»(Sarah Gillis) و «آنا منون»(Anna Menon) مهندسان ارشد عملیات فضایی در اسپیس‌ایکس و متخصصان ماموریت، در کپسول «دراگون»(Dragon) با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) سفر خواهد کرد.

خدمه ماموریت دیروز به صورت آزمایشی یک پرواز انجام دادند و اسکادران کوچکی از جت‌های بدلکاری متعلق به آیزاکمن را هدایت کردند و آنها را به نوبت روی باند فرودگاهی فرود آوردند که زمانی برای بازگشت شاتل فضایی استفاده می‌شد.

پرواز آزمایشی خدمه «پولاریس داون» در آستانه اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی
پرواز آزمایشی خدمه پولاریس داون در مرکز فضایی کندی

خدمه پولاریس داون پس از پرواز آزمایشی، با خبرنگاران در تأسیسات پرتاب و فرود اسپیس‌ایکس به گفت‌وگو نشستند. آیزاکمن به خبرنگاران گفت: هر یک از این ماموریت‌ها برنامه‌هایی دارند که هدف آنها تسریع چشم‌انداز اسپیس‌ایکس برای رسیدن به زندگی چندسیاره‌ای است. ما از همه زمان در دسترس خود برای علم و پژوهش و همچنین حمایت از بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود استفاده خواهیم کرد.

پرواز آزمایشی خدمه «پولاریس داون» در آستانه اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی
خدمه پولاریس داون در جلسه گفت‌وگو با خبرنگاران

اولین پنجره پرتاب پولاریس داون روز دوشنبه ۲۶ اوت حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی باز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha