• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403053020560
  • خبرنگار : 71628

روایت‌ یک پزشک اطفال از وضعیت انسانی هولناک غزه

روایت‌ یک پزشک اطفال از وضعیت انسانی هولناک غزه

یک پزشک متخصص اطفال در سخنرانی سازمان‌دهندگان غیرمتعهد در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در آمریکا به روایت رنج‌های مردم غزه، به ویژه کودکان پرداخت که از تحمل جراحات شدید و از دست دادن تمامی اعضای خانواده خود رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، یک پزشک متخصص اطفال که بیماران را در جنگ غزه درمان کرده، در گردهم‌آیی کنوانسیون ملی دموکرات‌ها روایت خود از وضعیت هولناک غزه، به ویژه درباره کودکان را ارائه داد که تمامی اعضای خانواده خود را از دست داده بودند و بسیاری نیز از جراحات و قطع عضوهای طاقت‌فرسا رنج می‌بردند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ غزه شمار شهدای غزه از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته است که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

روزنامه گاردین با این مقدمه در گزارشی آورده است: دکتر «تانیا حاج حسن» عضو گروهی متمرکز بر حقوق بشر در فلسطین در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بود. این اولین باری بود که حزب دموکرات، مستقیما، میزبان گروهی رسمی در این زمینه بود. حاج حسن یکی از ده‌ها پزشکی است که در ژوئیه، در نامه‌ای به دولت بایدن مشاهدات خود از دوران ارائه خدمات پزشکی در غزه را بیان کرده بودند.

حضار که تعدادشان به صدها نفر می‌رسید، هنگام توصیفات حاج حسن از وضعیت غزه و روایت برخی دیگر از اعضای گروه که جزئیاتی را درباره از دست دادن اعضای خانواده در میان مردم غزه بازگو کردند، متاثر شده و گریستند.

روایت‌ یک پزشک اطفال از وضعیت انسانی هولناک غزه
کودکان مجروح‌شده بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در بیمارستان «شهدای الاقصی» در دیرالبلح، نوامبر ۲۰۲۳

به گفته این پزشک اطفال، پسری جوان که با جراحتی شدید بر صورت و گردن به اورژانس آمده بود، به او گفته چون تمامی عزیزانش را از دست داده و حالا در بهشت هستند، آرزو دارد که او هم بمیرد. او دستان کودکانی را در لحظات آخر زندگی‌شان در دست گرفته بود که کسی برایشان نمانده بود.

«هاله حجازی» یکی از سازمان‌دهندگان حزب دموکرات در این گروه که بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده و بستگان خود را در غزه از دست داده، گفت که احساس می‌کند صحبت کردن درباره غزه را به خانواده‌اش مدیون است. او گفت که «خانواده من مرده است. تمامشان مرده‌اند. حالا من به دلیل ۲۵ سال زندگی برای رویای آمریکایی‌ام درحالی که آن‌ها رنج می‌کشیدند، احساس گناه می‌کنم.»

روایت‌ یک پزشک اطفال از وضعیت انسانی هولناک غزه
تجماعات حامیان فلسطین هم‌زمان با برگزاری گردهم‌آیی کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو، اوت ۲۰۲۴

این گروه متشکل از سازمان‌دهندگان غیرمتعهدی است که محلی برای برگزاری کنفرانس‌های خبری‌ به آن‌ها داده شده که از محل اصلی مراسم کنوانسیون دموکرات‌ها دور است. آن‌ها می‌گویند، امیدوارند که در صحنه اصلی شاهد یک رئیس‌جمهور آمریکایی فلسطینی‌تبار باشند.

این گروه خواستار جایی در صحنه اصلی برای روایتگری حاج‌ حسن از وقایع غزه هستند.

با این حال، آن‌ها تشکیل این گروه را گامی رو به جلو برای متقاعد کردن حزب دموکرات و نمایندگان آن به حمایت از آتش‌بس و ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha