• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403053020530
  • خبرنگار : 71299

رئیس کل دادگستری استان ایلام:

تعزیرات حکومتی ملزم به تشدید نظارت بر خدمات قابل ارائه به زائران اربعین شده است

تعزیرات حکومتی ملزم به تشدید نظارت بر خدمات قابل ارائه به زائران اربعین شده است

ایسنا/ایلام رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ملزم به تشدید نظارت بر خدمات قابل ارائه به زائران از جمله تعرفه پارک خودروها در پارکینگ‌های بخش خصوصی شده است.

دکتر عمران علی‌محمدی بیان کرد: به منظور میزبانی و پذیرایی از زائران حسینی (ع) مهمان‌سرای دادگستری در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بویژه شهرستان مهران تجهیز شده است و ۳ دستگاه کانکس برای استقرار زوار در زائرسرای قوه قضاییه واقع در ۲ کیلومتری نقطه صفر مرزی و تأمین امکانات مورد نیاز از جمله آب، برق تأمین اعتبار، خرید و مستقر شد، به دستگاه‌های اجرایی ذیربط از باب صیانت از حقوق عامه تذکرات گسترده‌ای داده شد.

وی گفت: به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهران برای برخورد جدی با اراذل و اوباش، فروشندگان سیم‌کارت غیرمجاز، قاچاق کالا و ارز در مرز دستوراتی صادر شد.

وی ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در راستای حفظ حقوق شهروندی باید از یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان مهران بازدید و بر عملکرد آن‌ها نظارت کند، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهران از مرز به صورت مستمر بازدید می‌کنند و در جهت رعایت حقوق شهروندی زائران عملکرد کارگزاران مربوطه، تکریم آنان و صیانت از حقوق عامه را ارزیابی قرار می‌دهند همچنین تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مهران به منظور استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر به همکاران زائر منعقد شده است

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: مدیران پارکینگ‌ها ملزم به تهیه صندوق امانات برای صاحبان و همراهان خودروهای پارک شده‌، هستند و شرکت بیمه ایران نیز باید نسبت به استقرار نماینده در بیمارستان‌ها به منظور بررسی و تسریع پرداخت خسارات وارده به زائران و کشیک شبانه‌روز در شهر مهران و پایانه مرزی اقدام کند.  

وی ادامه داد: شعبه کشیک شورای حل اختلاف نیز در ایام تردد زائران برقرار شده است.

علی‌محمدی بیان کرد: به منظور جمع‌آوری متکدیان در ایام اربعین در سطح شهر مهران دستور قضایی صادر شد؛ همچنین برای استفاده از ظرفیت گشت‌های رضویون در راستای کاهش سرقت و پیگیری بهبود وضعیت و ارتقا آنتن‌دهی طول مسیر بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی (ره) برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان ایلام، رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی به پارکینگ یا تصرف اراضی دولتی در شهر مهران جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha