• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403053020508
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

موکب‌های مردمی شهر ایلام و جلوه‌های ایثار بی‌کرانه

موکب‌های مردمی شهر ایلام و جلوه‌های ایثار بی‌کرانه

ایسنا/ایلام راه‌اندازی مجتمع موکب‌های مردمی اربعین در شهر ایلام و در مسیر تردد و بازگشت زائران اربعین در مجتمع چغاسبز زیبایی‌های ایثار مردمی اربعین را جلوه داده است.

چند روز تا اربعین حسینی (ع) باقی مانده است و زائران پرشور شرکت‌کننده در این کنگره بزرگ به‌تدریج در حال بازگشت هستند.

زائران پس از ورود به کشور سعی دارند خودرو خود را از پارکینگ اربعین تحویل گرفته و به‌سمت مقصد بروند اما اغلب آن‌ها خسته هستند و نیازمند مکانی برای استراحت و تجدید قوای چند ساعته، این امکان در مجتمع مردمی موکب‌ها در شهر ایلام در چغاسبز فراهم شده است و زائران می‌توانند با مراجعه به این مجتمع استراحت کافی داشته باشند.   موکب‌های مردمی شهر ایلام و جلوه‌های ایثار بی‌کرانه

« امیر حاج‌نیا» از موکب‌داران این مجتمع به ایسنا گفت: موکب ما مردمی است و هزینه‌های اهالی محله و فامیل و نذورات ادراه می‌شود و پشتوانه موکب آشپزخانه خانگی ماست که در پارکینگ منزل واقع است و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ عذا در نوبت‌های نهار و شام برای زائران آماده می‌کند.

وی گفت: حدود ۲۵ نفر از خانم‌های محله به‌صورت شیفتی در آشپزخانه مشغول پخت غذا برای زائران هستند.

«رضا کیانی» دیگر موکب‌دار این مجتمع گفت: موکب ما متعلق به اصناف و بازاریان استان است و از محل کمک و نذورات بازاریان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: آشپزخانه این موکب در منزل یکی از بازاریان قرار دارد و کار پخت و پز توسط خانم‌های محله و همسران بازاریان در حال انجام است و روزانه هزار دست غذا ۱۵۰۰ دست میان‌وعده را آماده می‌کنند.

تأمین یخ برای موکب‌ها و خنک کردن بطری‌های آب معدنی توسط یک موکب خاص انجام می‌شود.

در یکی از غرفه‌ها تعدادی از برادران معاود با یک دستگاه فلافل‌ساز مشغول سرخ کردن فلافل و درست کردن ساندویچ برای زائران هستند.

در کنار موکب‌داران، مردم مرکز استان که توان موکب‌داری ندارند با هماهنگی با موکب‌داران نذورات خود را برای پخت غذا به آن‌ها ارائه می‌کنند.

فراهم شدن مکان استراحت زائران در سطح گسترده و برگزاری نمازهای جماعت از ویژگی‌های این مجتمع مردمی است.

«عبدالصاحب نادری» فرماندار ایلام شامگاه دیشب ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳، با حضور و بازدید از موکب‌ها، با موکب‌داران در خصوص مشکلات و کمبودها گفتگو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha