• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403053020492
  • خبرنگار : 30057

برنامه‌ریزی معاونت علمی برای افزایش سهم تحقیق و توسعه از GDP در مدت ۲ سال

برنامه‌ریزی معاونت علمی برای افزایش سهم تحقیق و توسعه از GDP در مدت ۲ سال

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اهداف این نهاد برای شبکه‌سازی میان مدیران تحقیق و توسعه، گفت: در تلاش هستیم تا سهم ۳ دهم درصدی تحقیق و توسعه کشور از GDP به ۷ درصد ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، مهدی الیاسی در دومین مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور، گفت: دو شاخص شدت تحقیق و توسعه به GDP و سرمایه‌گذاری VC از مهمترین شاخص‌های ارزیابی وضعیت کشورها در تحقیق و توسعه است. ما در حوزه تولید علم در وضعیت خوبی قرار داریم، ولی در ثبت پتنت وضعیت خوبی نداریم.

وی افزود: از این رو در قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای رفع چالش‌های توسعه این دو شاخص ابزارهایی تعریف شده است که شامل دو بند ۱۱ و ۱۳ این قانون است.

الیاسی هدف اصلی از ایجاد شبکه مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور را حمایت از مدیران تحقیق و توسعه به عنوان رهبران نوآوری در بخش صنایع ذکر کرد و یادآور شد: این شبکه شامل ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، اعضای هیات علمی، مدیران تحقیق و توسعه و هلدینگ‌های دانش‌بنیان می‌شود و با پشتوانه این شبکه می‌توان به شکل‌گیری زیست بوم تحقیق و توسعه کمک کرد.

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری، هم تعاملی نهادها، تعریف پروژه‌های تحقیق ‌و توسعه مأموریت‌گرا، تأمین مالی و اجرای پروژه‌های شبکه‌سازی و تأمین زیرساخت‌های مشترک تحقیق‌ و توسعه صنعتی را از کارکردهای شبکه مدیران تحقیق و توسعه نام برد و افزود: در این راستا تاکنون ۵۰ همت طرح تحقیق و توسعه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان آپلود شده است و امیدواریم با این اقدام سهم ۳ دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP به ۷ درصد در مدت ۲ سال ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، دومین مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور همراه با نمایشگاه جانبی آن با حضور جمعی از مدیران معاونت علمی ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت عتف، وزارت صمت و همچنین، جمعی از مدیران تحقیق و توسعه برجسته و منتخب شرکت‌های دارای واحدهای تحقیق و توسعه فعال، ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha