• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403053020404
  • خبرنگار : 71603

مقابله با حمایت از غزه با اعمال ممنوعیت‌های جدید

مقابله با حمایت از غزه با اعمال ممنوعیت‌های جدید

دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد از این پس برگزاری اردوگاه های اعتراضی و حتی ماسک زدن برای دانشجویان ممنوع است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، رئیس دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده است که با اعمال این سیستم ممنوعیت جدید، از این به بعد ممنوعیت برپایی اردوگاه‌های اعتراضی و همچنین استفاده از ماسک‌ برای «پنهان کردن هویت» در دستورالعمل‌ دانشگاه قرار میگیرد. چراکه دانشگاه ها در سرتاسر ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای تظاهرات در حمایت از غزه هستند. 

مقامات دانشگاه کالیفرنیا در بیانیه ای گفته اند که این دانشگاه در حال انجام اقداماتی برای "اطمینان از یک فضای امن و فراگیر در پردیس های خود است که تبادل آزاد ایده‌ها را تقویت می‌کند".

همچنین در این بیانیه آمده است: آزادی برای بیان دیدگاه‌های مختلف برای مأموریت دانشگاه اساسی است و اعتراض‌های قانونی نقشی اساسی در این فرآیند ایفا می‌کند. "در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اعتراضات برگزار شده در دانشگاه ما مسالمت آمیز و غیرخشونت آمیز است، اما برخی از فعالیت هایی که در سال گذشته شاهد بودیم چنین نبود."

تظاهرات طرفداران فلسطین در سراسر ایالات متحده و دانشگاه های کالیفرنیا در محوطه دانشگاه ها از سن دیگو و سانتا کروز تا دیویس منجر انجام شده است. در دانشگاه کالیفرنیا، تظاهرکنندگان توسط گروهی از افراد نقابدار مورد حمله خشونت آمیز قرار گرفتند و نیروهای انتظامی و امنیت محوطه دانشگاه را تحت نظر قرار داده بودند.

اعتراضات به رژیم صهیونیستی در پردیس‌های مختلف این سیستم دانشگاهی به‌طور متفاوتی آشکار شد و واکنش‌های برخی دانشکده ها بیش از سایرین مورد بررسی قرار گرفت. اما بسیاری از دانشکده ها، مورد انتقاد قرار گرفتند، از جمله توسط کسانی که گفتند این سیستم دانشگاهی برای دانشجویان یهودی و کسانی که از رفتار با معترضان ناامید شده‌اند، محیطی ناامن است. 

قبل از شروع کلاس‌ها در این هفته، رئیس دانشگاه کالیفرنیا سیاست‌های مربوط به ممنوعیت برپایی اردوگاه‌ها و ساختارهای غیرمجاز و همچنین هرگونه پوشش، به منظور پنهان کردن هویت و امتناع از افشای هویت خود را برای پرسنل دانشگاه روشن کرد. او همچنین به رهبران دانشکده ها دستور داد تا قوانین را به شدت و به طور مداوم اجرا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha