• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403053020361
  • خبرنگار : 50463

تفت منطقه ۳ شد؛ برخی به فکر مهاجرت افتادند!

تفت منطقه ۳ شد؛ برخی به فکر مهاجرت افتادند!

ایسنا/یزد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تفت گفت: در دومین سال راه اندازی رشته علوم انسانی در مدارس تفت تنها پذیرای دانش‌آموزان تفتی هستیم و متقاضیان ساکن یزد پذیرش نمی‎شوند.

در اواخر سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بود که با پیگیری‌های فراوان، سهمیه مناطق کنکور شهرستان تفت از دو به سه تغییر کرد و این رخداد باعث رقم خوردن نتایج درخشان دانش آموزان تفتی در کنکور ۱۴۰۲ شد.

البته مقارن با این رخداد، رشته علوم انسانی در یکی از دبیرستان‌های دخترانه دوره دوم این شهرستان افتتاح شد، اما مشروط بر آن که در سال نخست عده‌ای از یزد برای تحصیل در این رشته، به شهرستان تفت مهاجرت کنند.

یک سال گذشت و پس از انتشار نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و سمپاد، شاهد حضور دانش آموزانی از یزد نه تنها در رشته انسانی بلکه در رشته تجربی هم هستیم؛ موضوعی که بنا بر مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا، باعث رنجش خاطر و نارضایتی شهروندان تفتی و واکنش‌هایی از سوی رسانه‌های محلی بر علیه این جریان شده است.

«میثم فلاح» رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تفت در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: شرط استان برای تاسیس رشته علوم انسانی در مدرسه نمونه، پذیرش برخی از دانش آموزان از دو شهرستان یزد و ابرکوه بود چرا که پیش‌ بینی می‌شد در سال تحصیلی گذشته برخی از ظرفیت مدارس شهرستان خالی بماند.

وی افزود: در سال جاری، اسامی پنج نفر از دانش آموزانی که دوران تحصیلی متوسطه اول خود را در یزد گذرانده‌اند، جهت پذیرش در رشته علوم تجربی به این شهرستان اعلام شد که با نارضایتی مردم مواجه شده و در حال پیگیری برای رفع این معضل هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: متاسفانه در رشته علوم انسانی به علت خالی بودن ظرفیت، تعداد زیادی از اسامی متعلق به مرکز استان بوده که از این بین برخی از متقاضیان جزو افرادی هستند که ساکن تفت بوده اما در یزد تحصیل می‌کردند که البته پذیرش در مورد آنها انجام خواهد شد اما نمی‌توانیم پذیرای متقاضیانی باشیم که ساکن یزد بوده و خواستار تحصیل در تفت هستند.

فلاح در پایان تاکید کرد: مردم آسوده خاطر باشند که مجموعه آموزش و پرورش شهرستان تفت به علت بومی گزینی در کادر اجرایی به جد پیگیر رفع این معضل بوده و تمام قد از حق مردم شریف این شهرستان دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha