• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403052920155
  • خبرنگار : 30057

دانش‌بنیان‌های اربعینی-۲

چگونه در اربعین از روبیکا با تلفن ثابت در ایران تماس بگیریم و هزینه سرویس‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم

چگونه در اربعین از روبیکا با تلفن ثابت در ایران تماس بگیریم و هزینه سرویس‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم

دانش‌بنیان‌های ایران با توسعه نرم‌افزارهایی امکان برقراری ارتباط میان نرم‌افزارها با سیمکارت‌های ایرانی را با تلفن‌های ثابت در مراسم اربعین فراهم کردند ضمن آنکه سیمکارت‌های ویژه زائران اربعین عرضه می‌شود که استفاده از آنها کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ها، خدمات و سرویس را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، رابرت تیلور، محقق آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته آمریکا که نمی‌توانست از طریق یک رایانه با هر سه پروژه ارتباط داشته باشد و از اینکه سه پروژه امکان ارتباط مستقیم با هم و درمیان گذاشتن اطلاعات با یکدیگر را نداشتند، خسته شده بود. راه حل تیلور برای این مساله شبکه رایانه‌ آرپانت (ARPANET) بود و اولین مأموریت خود را در سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۸ ه‍.ش) به نتیجه رساند، زمانی که جی. سی کلایندر از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس پیام "lo" را به بیل دووال در منلوپارک فرستاد، این پیام قرار بود واژه "login" باشد، اما دستگاه بعد از دو حرف از کار افتاد و نتوانست کلمه را به‌طور کامل ارسال کند. البته کمتر از یک ساعت بعد آنها توانستند پیام را به‌طور کامل ارسال کنند.

این تلاش، امروز پایه اتصال آدم‌ها در این کره زمین شده و اکنون این فناوری،‌ «دسترس ناپذیری» را برای ما غیرممکن کرده است.

دانش‌بنیان‌های ایرانی نیز برای توسعه این شبکه راهکارهایی برای مدیریت زمان و مکان ارائه داده‌اند که از این راهکارها در مراسم پیاده‌روی اربعین بهره‌برداری می‌شود.

بالن هوای گرم

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بالن هوای گرم را برای برقراری ارتباطات در مراسم بزرگ اربعین ایجاد کرده است.

بالن هوای گرم یک وسیله پروازی است که با استفاده از قانون سبک‌تر بودن هوای گرم می‌تواند پرواز کند. امروزه این وسیله پروازی بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی دارد و در اکثر مناطق گردشگری که شرایط جوی مناسب پروازی با آن وجود داشته باشد، استفاده می‌شود و از آن برای جذب گردشگر و درآمدزایی استفاده می‌شود.

استفاده از بالن‌های اینترنت ایده چندان جدیدی نیست، ولی به صورت پایه برای ارائه خدمات اینترنت به مناطقی که در شرایط غیرعادی یا دور دست قرار گرفته‌اند، ایده موقت و مناسبی است.

بالن‌های مخابراتی، بالن‌های ثابتی هستند که می‌توانند از ارتفاع ۵۰۰ متر در منطقه مورد نظر قرار گرفته و ارتباطات سلولی زمینی را ایجاد می‌کنند. از جمله کاربردهای این بالن‌ها می‌توان به استفاده در مواقع بحرانی اشاره کرد؛ چرا که با استفاده از ارتباط بی‌سیم بین این بالن‌ها،‌ خدمات ارتباطی برای مردم فراهم می‌شود.

این بالن‌ها که در سیستم ناوبری آنها از الگوریتم‌های ویژه هوش مصنوعی برای ایجاد شبکه مخابراتی همگون با تغییرات آب و هوایی و وزش باد استفاده شده، به صورت منظمی نسبت به تغییر ارتفاع و رانشگرهای خود اقدام می‌کنند تا بتوانند در طی ماموریت خود با صرفه جویی در مصرف انرژی، مدت زمان بیشتری در هوا معلق بمانند و به ارائه خدمات بپردازند.

اعلام وضعیت در عراق با سیمکارت ایرانی

اپلیکشن بله از دستاوردهای یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که از اربعین ۱۴۰۲ علاوه بر ارائه سامانه اعلام وضعیت اربعین، امکان خرید ارز اربعین را برای زائرین فراهم کرده است.

زائران اربعین می‌توانند با استفاده از سامانه اعلام وضعیت به صورت کاملا رایگان و با سیمکارت ایرانی بدون نیاز به اینترنت یا خرید سیمکارت عراقی، با ثبت وضعیت، خانواده و آشنایان را از آخرین وضعیت خود با خبر کنند.

همچنین زائرین می‌توانند به صورت کاملا آنلاین نوبت دریافت خرید ارز اربعین را از طریق این پیام‌رسان رزرو کنند.

تماس با خط ثابت در ایران با روبیکا

تماس صوتی، پیام متنی نامحدود، پیام صوتی و ارسال موقعیت مکانی با اینترنت رایگان امکاناتی است که در پیام رسان روبیکا از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده است.

یکی از امکانات این اپلیکیشن که برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است، امکان برقراری تماس تلفنی از طریق روبیکا است؛ یعنی شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های تماس خارجی در پیام رسان روبیکا بدون پرداخت هزینه رومینگ، از طریق اپلیکیشن روبیکا در کشور عراق با تمام سیمکارت‌های داخلی و خطوط ثابت در ایران تماس بگیرید.

دی حین استفاده از این نرم‌افزار نیازی نیست که شخص گیرنده تماس شما، حتما اپلیکیشن روبیکا را نصب داشته باشد و فرد گیرنده تماس شما را مثل هر تماس دیگری که با خط تلفنش برقرار می‌شود، دریافت خواهدکرد.

استفاده از امکانات روبیکا و جایگزینی آن با تماس معمولی و پیامک می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش هزینه تلفن و اینترنت شما در سفر داشته باشد. با قابلیت به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی و تماس درون و برون برنامه‌ای در روبیکا می‌توانید همسفرانتان را از نگرانی در بیاورید.

اپلیکیشن آپ

یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس به ارائه سیمکارت‌های ویژه زائران اربعین با نام «آپتل» اقدام کرده که با کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ها، خدمات و سرویس‌دهی سراسری در کشور عراق را فراهم کرده است.

از جمله مزایای این سیمکارت می‌توان به ارائه بسته‌های متنوع اینترنتی، پوشش سراسری شبکه در عراق، ترکیه و امارات، مدیریت شبکه بین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، دسترسی آسان به برنامه‌های ایرانی و پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد.

با خرید سیمکارت‌های گردشگری ویژه استفاده در کشور عراق بسته اولیه هدیه آپتل با ۵ گیگابایت اینترنت برای استفاده در کشور عراق، مثبت ۵ گیگابایت اینترنت ویژه استفاده در داخل کشور برای فرد فعال خواهد شد.

این خدمت جدید یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که به زائرین اربعین ارائه می‌شود. علاوه بر این در صورت نیاز می‌توان با استفاده از اپلیکیشن آپ یا شماره‌گیری کد دستوری #۹۹* با خط آپتلی خود یا مراجعه به وبسایت آپتل، بسته‌های متنوع آپتل را مشاهده و بسته دلخواه را خرید کرد.

ارائه خدمات مکان‌محور آفلاین با ژئوپرتال داده‌های مکانی

نقشه اطلاعات مکانی با رویکرد جمع سپاری مردمی با تاکید بر نقشه و اطلاعات مکانی در دسته‌های اساسی زیر ساختی و گزارش‌های مردم نهاد آفلاین و آنلاین خدمت دیگری از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

این شرکت با هدف ارائه خدمات زیر ساخت مکانی در حوزه‌های نقشه‌برداری مدرن، سیستم اطلاعات مکانی، ایجاد سامانه‌های برخط مکانی و کاربردی حوزه کسب و کارهای منطبق بر مکان اقدام به راه اندازی ژئوپرتال مکان محور کرده است.

بلندگوی تحت شبکه وب

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بلندگوی تحت شبکه وب (تحت شبکه VOIP با ساختار Intercom) با کاربرد پخش اذان خودکار عرضه کرده است. این بلندگوها در مدل‌های سقفی، ستونی و شیپوری تولید شده‌اند که آمپلی فایرهای آن تحت شبکه است و در هیات‌های مذهبی کاربرد دارد. 

از این بلندگوها می‌توان در فضای باز، مراکز درمانی و مدارس بهره برد.

سامانه ارائه اینترنت بر بستر وای-فای

سرویس ارائه اینترنت برای کاربران عمومی و بازدیدکنندگان در مجتمع‌های تجاری، رستوران‌ها، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و کتابخانه‌ها از کاربردهای سامانه ارائه اینترنت بر بستر Public Wi-Fi یکپارچه با زیر ساخت Billing است که در مراسم اربعین می‌تواند اینترنت را در اختیار زائران قرار دهد.

این سامانه در مناطق و نواحی خیلی بزرگ و عمومی می‌تواند بنا به درخواست پذیرنده سرویس، به صورت رایگان و یا با امکان خرید بسته‌های اینترنتی در شرایط مختلف انجام شود و یا با امکان خرید بسته‌های اینترنتی، نسبت به ارائه اینترنت به کاربران اقدام کند.

این گروه مهندسی، سامانه‌ای را ارائه داده‌اند که سرویس اینترنت در شرایط مختلف با استفاده از سامانه GNAS و ارائه پنل مدیریت و پنل کاربری، مدیریت کامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha