• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403052920128
  • منبع : صندوق نوآوری و شکوفایی

هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی 

هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی 

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی خبر داد.

به گزارش ایسنا، پنجاه‌وسومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حوزه «نوآوری در صنعت ساختمان» شامل ارائه ۱۰ استارت‌آپ حوزه صنعت ساختمان به سرمایه‌گذاران خطرپذیر همراه با سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شناسا (شبکه نوآوری، ارزش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری ایرانی) صبح امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. 

دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، در این رویداد ضمن معرفی خدمات متنوع صندوق که به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود، گفت: با ارائه ۷۹ خدمت مختلف تلاش می‌کنیم به توسعه حوزه مالی زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور کمک کنیم. بیش از ۱۰ سال از فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی می‌گذرد و مجموع خدمات مالی ارائه‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در این مدت بالغ بر ۶۳ همت بوده است.

وی افزود: بخشی از زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور را شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش دیگر آن را استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق تشکیل می‌دهند که نیاز به حمایت جدی دارند. رسالت و وظیفه اصلی صندوق، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است و برای اینکه بتوانیم دایره حمایت‌های خود را گسترده‌تر کرده و به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق نیز خدمات ارائه کنیم، در کنار سایر بازیگران این اکوسیستم قرار گرفته‌ایم و از طریق ارائه تسهیلات سرمایه بذری، هم‌سرمایه‌گذاری و گرنت، از استارت‌آپ و شرکت‌های خلاق حمایت می‌کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: صندوق به صورت مستقیم از استارت‌آپ‌ها حمایت نمی‌کند، زیرا این کار باعث به‌هم خوردن توازن بازار شده و ژن دولتی به کسب‌وکارهای خصوصی تزریق می‌شد. براین اساس در کنار سایر بازیگران بخش خصوصی فعال در حوزه تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق قرار گرفتیم و ۹۶ میلیارد تومان در ۱۱۴ طرح با شتابدهنده‌های دانش‌بنیان، ۳۸۷ میلیارد تومان در ۷۴ طرح با ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری مشارکت داریم. همچنین به شکل‌گیری و تقویت صندوق‌های جسورانه بورسی نیز کمک کرده‌ایم. 

بغدادی خاطرنشان کرد: در رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند، در کنار هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها هستیم. تاکنون ۵۲ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی برگزار شده و میزبان ۴۵۰ تیم استارت‌آپی بوده‌ایم که ۸۰ میلیارد تومان به تأمین مالی آنها کمک کرده‌ایم. امروز در پنجاه‌وسومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حوزه «نوآوری در صنعت ساختمان» ۱۰ استارت‌آپ، طرح‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران ارائه کردند. مجموع سرمایه درخواستی این شرکت‌ها بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان است که امیدواریم در مسیر جذب سرمایه موفق باشند.

دکتر محمد بروجردی، مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا (بیلدزآپ) نیز در این رویداد گفت: بالغ بر ۳۳ درصد از تولید ناخالص ملی (GDP) به صنعت ساختمان اختصاص دارد و این صنعت، بزرگترین اکوسیستم اقتصاد کشور محسوب می‌شود و ظرفیت کلانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ساختمان و زیرساخت وجود دارد. 

به نقل از صندوق نوآوری، وی تصریح کرد: صنعت ساختمان، چند رشته‌ای است و زنجیره ارزش بزرگی دارد. فرصت‌ها و چالش‌های زیادی در صنعت ساختمان و زیرساخت وجود دارد که ضرورت توجه بیشتر ما به استفاده از فناوری و نوآوری برای غلبه بر این چالش‌ها را نشان می‌دهد. درحال حاضر، فناوری‌های نوین در این حوزه حضور کمرنگی دارند و نیاز به صنعتی‌سازی و افزایش سرعت ساخت داریم.

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا (بیلدزآپ) خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های مهم کمک به حل مشکلات صنعت ساختمان، شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و خلاق و استارت‌آپ‌ها هستند که می‌توانند فکر نو و ایده‌های خلاقانه به این حوزه تزریق کنند و این رویداد نیز با هدف شناسایی و معرفی این ایده‌ها به سرمایه‌گذاران برگزار شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha