• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052920125
  • خبرنگار : 71938

مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

نقدعلی: دغدغه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید

نقدعلی: دغدغه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خانم صادق دغدغه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید. راهی جز گسترش شهرها و آماده‌سازی زمین ها برای مردم کشور وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با فرزانه صادقِ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در قرآن کریم همسر، شب و مسکن اسباب آرامش است. خانم صادق مستأجری، خیلی سخت است و درد بی درمان است. خانم صادق فرزند شهید و دارای سوابق در وزارت راه است. ایشان تخصص لازم را دارند. کسی نمی‌خواهد تخصص ایشان را زیر سوال ببرد. خانم صادق برابر قانون جهش مسکن هر دولتی که می آید باید سالی یک میلیون مسکن بسازد متاسفانه در گذشته این مورد زمین مانده است. بحث اعطای زمین و آماده سازی زیرساخت‌ها منبع نمی‌خواهد. سیاست انقباضی مسکن اجازه نداده است برای مسکن زمین در اختیار قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: خانم صادق دغدغه انبوه سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید. راهی جز گسترش  شهرها و آماده‌سازی زمین ها برای مردم کشور وجود ندارد. از شما می‌خواهیم نسبت به این موارد حتما توضیح بفرمایید.

وی در پایان یادآور شد: خانم صادق شما را انسانی شریف، متخصص و فرزند شهید می‌دانیم. اما دغدغه هایی داریم که اگر برطرف شود به شما اعتماد می‌کنیم و اگر نشود به شما رای نخواهیم داد.

انتقاد یوسفی از برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی 

همچنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی  با بیان اینکه «الان ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی داریم که فقط ۳۰ هزار کیلومتر آن راه‌های شریانی است و امروز برای نگهداری این راه‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است و کل پولی که سال گذشته با همت مجلس به وزارت راه داده شد ۲۰ هزار میلیارد تومان بود»، اظهار کرد: خانم مالواجرد در برنامه‌های خود محل تامین ما با تفاوت اعتبارات را تهاتر نفت عنوان کرد این در حالیست که مرحوم رستم قاسمی که متخصص در این کار بود نتوانست تهاتر نفت را عملیاتی کند و مجمع تشخیص نیز تهاتر نفت را از بودجه حذف کرد.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در سخنانی به عنوان مخالف اظهار کرد: امروز بناست درباره وزارت‌خانه‌ای تصمیم بگیریم که ۳۰ درصد از جی دی پی کشور را در اختیار دارد؛ ما با تصمیم‌مان برای شش و نیم میلیون خانوار مستاجری که منتظرند ما در حوزه قانونگذاری و وزیر راه و شهرسازی در خوزه اجرا برای آن‌ها تصمیم بگیرید. 

وی با بیان این که «هر کسی مخالف است با اینکه در جمهوری اسلامی که نیمی از جمعیت آن که بانوان هستند، وزیر زن داشته باشیم، ما با او مخالف هستیم»،  تأکید کرد: زنان و بانوان ما نخبه هستند و می‌توانند وزارتخانه را اداره کنند این اجحاف در حق نیمی از جمعیت جمهوری اسلامی و فرزندان شهدا است که بگوییم شما نمی‌توانید وزیر شوید، حرف ما این نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به سوابق کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: من افتخار می‌کنم در چهار سال یا گذشته در مجلس یازدهم ایشان جز مدیران پاکدست دولت بوده است اما از ۲۵ معاونت و سازمان وزارت راه و شهرسازی، او در یک بیست و پنجم آنها مدیریت کرده است. در دوره ۴ ساله شهید رئیسی ۵۸ هزار هکتار اراضی به وسعت سرزمینی ما اضافه شد اما در زمان ۴ ساله مدیریت خانم صادق ۱۸ هزار هکتار اراضی اضافه شد و در عین اینکه ایشان فرزند شهید، خانمی شریف و دست پاک هستند، در یک سال ۴۰ هزار هکتار اضافه شد. ایشان همچنین در شهرداری تهران مسئولیت داشتند و عملکرد ایشان در حوزه بافت فرسوده مشخص است.

یوسفی با انتقاد از برنامه‌های ارائه شده از سوی صادق مالواجرد به مجلس برای کسب رای اعتماد گفت: ایشان دو برنامه به مجلس ارائه دادند؛ امتیاز برنامه اول ایشان با اسناد بالا دستی ۲۲ بوده است و برنامه دوم ایشان نیز در تاریخ ۲۵ مرداد به مجلس ارائه شد که در آن نکاتی که در کمیسیون‌ها مطرح شده بود را قید کردند. در بخش سیاست‌های مسکن برنامه ایشان، انطباق سیاست‌های بارگذاری جمعیت و فعالیت در چارچوب طرح آمایش سرزمینی از برنامه‌های ایشان است. ایشان همچنین گزارشی دادند مبنی بر اینکه اصلاح ساختار وزارت راه و شهرسازی را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تعارفات در رای اعتماد به وزرا، گفت: در حوزه راه تکالیفی برای وزیر راه و شهرسازی تعیین شده است. الان ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی داریم که فقط ۳۰ هزار کیلومتر آن راه‌های شریانی است و امروز برای نگهداری این راه‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است اما کل پولی که سال گذشته با همت مجلس به وزارت راه داده شد ۲۰ هزار میلیارد تومان بود. خانم مالواجرد در برنامه‌های خود محل تامین ما با تفاوت اعتبارات را تهاتر نفت عنوان کرد این در حالیست که مرحوم رستم قاسمی که متخصص در این کار بود نتوانست تهاتر نفت را عملیاتی کند و مجمع تشخیص نیز تهاتر نفت را از بودجه حذف کرد. اگر خانم مالواجرد بگوید که مابقی اعتبارات مورد نیاز را از کجا تامین می‌کند، من به ایشان رای می‌دهم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اخیراً مطرح شده که می‌خواهند وزارت راه و شهرسازی را تفکیک کنند این در حالی است که یک ماه قبل ما طرح دو فوریتی در این زمینه دادیم اما آقای دکتر پزشکیان رسماً به هیئت رئیسه اعلام کردند که مخالف هستند. در حوزه ریلی و صنعت هوایی واقعاً دچار بحران هستیم و ایرلاین‌های ما در حال ورشکست شدن هستند و قیمت‌ها نیر کمر مردم را شکسته است؛ خانم صادق مالواجرد در پاسخ به پرسش ما درباره برنامه‌های شما در صنعت هوایی گفتند که ما به ایرلاین‌های خارجی می‌گوییم که به ما هواپیما اجاره دهند این درحالیست که هزینه یک صندلی هواپیمای خارجی در داخل کشور ۴۵ الی ۵۰ دلار است.

یوسفی با بیان اینکه «کسی مخالف خانم‌ها و فرزندان شهدا نیست بلکه ما می‌خواهیم بگوییم که باید با چشم باز رای دهیم و این کار نیز کمک به آقای پزشکیان است»، عنوان کرد: کارآمدی حلقه مفقوده در رای دادن نمایندگان مجلس است و این موضوع بعدها به گرفتاری مردم تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha