• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052920116
  • خبرنگار : 71660

انتشار سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات با تاکید بر «تشکیل کشور فلسطین»

انتشار سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات با تاکید بر «تشکیل کشور فلسطین»

در آستانه برگزاری کنوانسیون ملی ۲۰۲۴ حزب دموکرات آمریکا، سند سیاست‌گذاری این حزب با بیش از ۹۰ صفحه و با تمرکز بر ایجاد کشور مستقل فلسطین منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کمیته سیاست‌گذاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات این سند را پیش از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، نوشته بود اما اکنون آن را منتشر کرده است.

ان‌بی‌سی نیوز گزارش کرد که این سند در تاریخ ۱۶ ژوئیه (۲۶ تیر) درست چند روز قبل از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها تایید شده بود و نمایندگان کنوانسیون ملی حزب دموکرات دوشنبه شب به آن رای خواهند داد.

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات بر تعهد این حزب نسبت به راه‌حل ۲ دولتی تاکید و مسئله حقوق فلسطینیان برای زندگی در شرایط امن و آزاد در «کشور خودشان» را برجسته می‌کند.

این سند هم‌چنین بر توافق آتش‌بس فوری با هدف تضمین آزادی تمامی اسرا تاکید می‌کند اما هیچ اشاره‌ای به تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی که از سوی برخی نمایندگان این حزب درخواست شده است، نمی‌کند و در قسمتی از آن نوشته شده که «ایالات متحده از اسرائیل در مبارزه با حماس شدیدا حمایت می‌کند».

در قسمت دیگری از این سند که مربوط به دوران نامزدی جو بایدن می‌شود و به همین دلیل اشاره‌ای به «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات نشده، آمده است: «در دور دوم ریاست‌جمهوری بایدن، او کنگره را تحت فشار قرار خواهد داد تا منابع و اختیاراتی را که برای امنیت مرزها نیاز داریم، فراهم کند. ازجمله این موارد می‌توان به عوامل اضافی گشت مرزی، افسران پناهندگی، ماشین‌های بازرسی پیشرفته برای کمک به شناسایی و توقف جریان فنتانیل اشاره کرد و هم‌چنین بودجه‌ای برای شهرها و ایالت‌هایی که به مهاجران پناه می‌دهند.»

کنوانسیون ملی حزب دموکرات دوشنبه شب در شیکاگو به مدت چهار روز برگزار خواهد شد و نامزدی «کامالا هریس» را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تایید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha