• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052920025
  • خبرنگار : 50549

مدیر موسسه فرهنگی و هنری مجمع نکوداشت غدیر مطرح کرد

جایگاه غدیر در پیاده‌روی اربعین و تحقق تمدن نوین اسلامی

جایگاه غدیر در پیاده‌روی اربعین و تحقق تمدن نوین اسلامی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر موسسه فرهنگی و هنری مجمع نکوداشت غدیر گفت: جایگاه مهم غدیر و پیاده‌روی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق نهایی هدف امت اسلامی، یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد.

حسین فلاح در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جایگاه غدیر و ارتباط آن با اربعین ابراز کرد: به طور کلی می‌توان گفت که میان غدیر، اربعین و زمینه‌سازی ظهور تعامل و ارتباط دو سویه وجود دارد؛ چراکه تبیین فرهنگ غدیر از یک سو عامل ترویج و اشاعه بحث مهدویت و انتظار و از دیگر سو پیاده‌‎روی اربعین به نحوی زمینه‌سازی ظهور است.

وی اضافه کرد: جایگاه مهم غدیر و پیاده‌روی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق نهایی هدف امت اسلامی، یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد.

فلاح ادامه داد: بر این اساس و در راستای تحقق این مهم  اقداماتی در دستور کار موسسه قرار داده‌ایم که از آن می‌توان به اجرای طرح پویش زائر اولی‌ها اشاره کرد.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری مجمع نکوداشت غدیر اظهار کرد: همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی اعزام زائر اولی‌ها به کربلای معلی با حمایت خیرین در حال انجام است.

وی با اشاره به روایتی ازامام صادق(ع) در کامل الزیارت گفت: در این روایت به زیارت امام حسین(ع) تاکید فراون شده و بر اساس این روایت هرکس که خودش به واسطه بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین(ع) مشرف شود و شخصی دیگر را روانه کند به ازای هر درهمی که خرج کند، خداوند همانند آن برایش حسنه می‌نویسد و چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی‌گرداند.

فلاح بیان کرد: در این پویش ابتدا زائر اولی‌ها شناسایی و سپس مبلغ ۲ میلیون تومان کمک هزینه برای سفر اربعین، به آنان اهدا می‌شود که اعتبارات این طرح از محل نذورات و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری مجمع نکوداشت غدیر برپایی دو موکب در کربلا همزمان با ایام اربعین به همت این موسسه را از دیگر اقدامات در راستای تعامل دو سویه فرهنگ غدیر با اربعین برشمرد و گفت: در این دو موکب سعی شده تولید و محتوای متناسب با تبیین فرهنگ غدیر و  جایگاه ولایت تهیه و به زائران ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha