• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052919906
  • خبرنگار : 71628

رسانه ترکیه‌ای: حماس برخلاف آمریکا تصور خوش‌بینانه‌ای درباره مذاکرات آتش‌بس ندارد

رسانه ترکیه‌ای: حماس برخلاف آمریکا تصور خوش‌بینانه‌ای درباره مذاکرات آتش‌بس ندارد

یک رسانه ترکیه‌ای گزارش داد جنبش حماس معتقد است بر خلاف ایجاد نوعی خوش‌بینی از سوی آمریکا درباره مذاکرات آتش‌بس غزه، رژیم صهیونیستی خواسته‌هایی فراتر از برنامه‌های پیشین را مطرح کرده و هنوز به پیشنهاد کشورهای میانجی نیز پاسخی نداده است.

به گزارش ایسنا، یک رسانه ترکیه‌ای، روز دوشنبه گزارش داد که نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ترکیه گفته‌اند که برخلاف مثبت‌اندیشی به نمایش گذاشته‌شده از سوی آمریکا، هیچ «تصویر خوش‌بینانه‌ای» در مذاکرات آتش‌بس با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و این رژیم هنوز به میانجی‌های مذاکرات پاسخی نداده است.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به گزارش روزنامه «ترکیه» در این باره نوشت: هفته گذشته، دوحه میزبان مذاکرات آتش‌بس غزه با مشارکت قطر، مصر و آمریکا به عنوان کشورهای میانجی بود. رهبری حماس از مشارکت در مذاکرات به دلیل مشخص نبودن مفاد توافق خودداری کرده است.

این روزنامه گزارش داد که نمایندگان حماس گفته‌اند مقامات آمریکایی «تصویری خویش‌بینانه» از مذاکرات ارائه داده در صورتی که حقیقت ندارد و شروط مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی فراتر از سنارویی قبلی بود که در ۱۰ ژوئن توسط شورای امنیتی سازمان ملل و ۲ ژوئیه توسط حماس تایید شد.

افزون بر این، روزنامه ترکیه گزارش داد که رژیم صهیونیستی خواسته است حماس با حضور نظامیان اسرائیلی در گذرگاه فیلادلفیا موافقت کند. این رژیم همچنین می‌خواهد کننترل ایست بازرسی‌های گذرگاه نتزاریم و تردد ساکنان غزه را که از جنوب به شمال می‌آیند را در دست بگیرد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی فهرستی متشکل از ۲۰۰ نفر دارد که می‌گوید باید غزه و رام‌الله را ترک کنند.

این روزنامه همچنین در گزارش خود آورده است که حماس به مقامات ترکیه‌ای اطلاع داده که رژیم صهیوینستی در مذاکرات هفته گذشته، به پیشنهادات میانجی‌ها پاسخی نداده است.

روزنامه ترکیه در این گزارش نوشته حماس گمان می‌کند که هدف نهایی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس زمان خریدن برای ادامه دادن به کارزار نظامی خود در غزه است.

در بیانیه مشترک کشورهای میانجی مذاکرات که جمعه گذشته از سوی ریاست‌جمهوری مصر منتشر شد، مطرح شد که میانجی‌ها طرحی برای آتش‌بس را به طرفین جنگ ارائه داده‌اند که اختلافات میان آن‌ها را کاهش می‌دهد.

در این بیانیه همچنین مطرح شده است که مذاکرات دوحه جدی و سازنده بوده و مقامات ارشد این سه کشور، پیش از این آخر هفته، با هدف به نتیجه رساندن توافق طبق مفاد ارائه‌شده در روز جمعه، در قاهره دیدار خواهند کرد.

شمار شهدای فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه، به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

وضعیت انسانی در شهر غزه در شرایطی که روند تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی به منطقه جنگی کند شده و کمبود شدید مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و آب سالم وجود دارد، رو به وخامت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha