• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052919895
  • خبرنگار : 50214

سرپرست مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی قلب جنوب شرق کشور:

تمدید پروانه بیمارستان در گروی تجهیز به سیستم اطفای حریق است

تمدید پروانه بیمارستان در گروی تجهیز به سیستم اطفای حریق است

ایسنا/یزد سرپرست بیمارستان افشار یزد که با قدمت قریب به ۵۰ سال از مراکز مهم فوق تخصصی درمان بیماری‌های قلبی در کشور است، اظهار کرد: بازسازی ساختمان این بیمارستان نیازمند حدود یک همت اعتبار با حمایت مسئولان و همت خیّرین است.

دکتر «حسن حقانی نژاد» امروز دوشنبه ۲۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، بیمارستان افشار یزد را مهمترین و مجهزترین مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب در جنوب شرق کشور خواند که در سال ۱۳۵۶ به همت خیّر محترم مرحوم «محمدصادق افشار» بنا نهاده شده و هم اکنون دارای ۱۷۹ تخت فعال شامل ۵۲ تخت CCU، ۱۳ تخت ICU، ۱۰ تخت NICU، سه تخت post-NICU، ۱۳ تخت اورژانس و ۸۸ تخت بستری است.

وی افزود: این بیمارستان به رغم این که یک بیمارستان فوق تخصصی در درمان مشکلات قلبی و عروقی است ولی در بخش‌های دیگری مانند زنان و زایمان، اورتوپدی، جراحی عمومی و بخش ید درمانی نیز فعال است.

حقانی نژاد با اشاره به فعالیت۸۴۰ نفر پرسنل در این مجموعه درمانی آموزشی، از جمله مراکز فعال ذیل این بیمارستان را کلینیک کرمی، کلینیک ارتقا سلامت ، کلینیک شاهدیه، مرکز تحقیقات قلب و عروق، مرکز توسعه تحقیقات بالینی و مرکز دیالیز زارچ، نام برد.

وی از فعالیت‌های ویژه این بیمارستان به اقدامات پیشرفته قلبی اعم فعالیت‌های آنژیوگرافی، پروسیژرهای پیشرفته تاوی(تعویض دریچه قلب) تاکنون ۱۶ مورد درمان ۱۰۰ درصد موفق داشته است و نیز اقدامات مداخله‌ای در مورد افراد دچار اختلالات مادرزادی قلبی، تنگی دریچه میترال با برخوردار از کادر پزشکی و پرستاری توانمند اشاره کرد.

این مسئول با بیان این که بیمارستان افشار یزد رتبه اول کد ۲۴۷ (بیماران دچار ایست قلبی) در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: بیماران دچار ایست قلبی بلافاصله بعد از مراجعه، تحت عمل آنژیوگرافی و اقدامات درمانی قرار می‌گیرند.

وی گفت: این بیمارستان تنها مرکز اکوکاردیوگرافی پیشرفته استان است و اقدامات دیگری مانند پذیرش و درمان موفق بیماران قلبی و حاملگی پرخطر با کمترین عوارض، افزایش پذیرش بیماران بخش سی تی آنژیوگرافی قلبی، انجام جراحی‌های قلبی پیشرفته بیماری‌های مادرزادی و چند دریچه‌ای قلبی و همچنین فعالیت کلینیک پیشگیری، پیگیری و توانبخشی قلبی در این بیمارستان یاد کرد.      

حقانی نژاد با بیان این که در حال حاضر دو اتاق عمل جراحی قلب در این بیمارستان وجود دارد، گفت: هم اکنون در تدارک راه اندازی سومین اتاق عمل جراحی قلب در این مرکز درمانی هستیم.

این متخصص قلب در مورد عملکرد ۹ ماهه گذشته این بیمارستان اظهار کرد: این بیمارستان به رغم این که یک بیمارستان آموزشی است، نیازمند یک سالن کنفرانس مناسب بود که طی دو ماه سالن فعلی، بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی از بازسازی بخش جراحی قلب این بیمارستان به همت یکی از خیّرین محترم خبر داد و گفت: ساخت پست آنژیوگرافی و فضای نصب دستگاه آنژیوگرافی سوم توسط یکی دیگر از خیّرین استان در حال انجام است.

وی به اقداماتی مانند بهسازی و بازسازی ورودی بیمارستان و بهسازی کف و مسقف کردن پارکینگ پزشکان و پرسنل بیمارستان نیز اشاره و عنوان کرد: پیگیر تکمیل کلینیک خیّری حباب در جوار بیمارستان که به رغم انجام کامل تعهدات خیّر محترم تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌تواند در توسعه فضای فیزیکی بیمارستان به وسعت ۵ هزار مترمربع موثر واقع شود، هستیم و امیدواریم بخشی از این فضا به پارکینگ مراجعان اختصاص یابد.

دکتر حقانی نژاد از پیگیری اخذ مجوز جایگزینی دستگاه آنژیوگرافی اول بیمارستان خبر داد و گفت: خوشبختانه سخت افزار MRI  قلبی بیمارستان افشار انجام شده و امیدواریم با تخصیص ۴۰ هزار یورو، نرم افزار این سیستم نیز خریداری و برای اولین بار شاهد راه اندازی این خدمت در استان باشیم.

وی به خرید پوب دستگاه اکوکاردیوگرافی و پیگیری خرید دیزل ژنراتور برای بیمارستان جهت مواقع خاموشی برق نیز اشاره و در مورد نیازهای این بیمارستان تصریح کرد: هر چند ساختمان این بیمارستان با قدمت قریب به ۵۰ سال نیازمند بازسازی با تامین اعتباری بین ۸۰۰ تا یکهزار میلیارد تومان است ولی همواره ایمنی بیمارستان در قالب بازدیدها مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان این که در این باره موضوعاتی مانند تجهیز به سیستم اطفای حریق، دوربین‌های مداربسته و بهسازی تاسیسات را حائز اهمیت خواند و گفت: به طور ویژه موضوع تجهیز بیمارستان به تاسیسات اطفای حریق در دستور کار است و جهت تمدید پروانه بیمارستان نیازمند رفع این مشکل هستیم.

وی از اهتمام بیمارستان به گسترش واحد دندانپزشکی بیماران پرخطر قلبی خبر داد و افزود: از برنامه‎های در اولویت بیمارستان می‌توان به ساخت اورژانس جدید با توجه به ساختمان قدیمی اورژانس فعلی، تکمیل کلینیک حباب، اخذ تاییدیه دستگاه آنژیوگرافی سوم بیمارستان، خرید یک دستگاه MRI‌ قلبی، تجهیز اتاق عمل سوم جراحی قلب، تامین بودجه دیزل ژنراتور و دستگاه CRRT  برای بیماران بدحال اشاره کرد.

سرپرست بیمارستان افشار با اشاره به ارتقای میزان رضایتمندی بیماران از خدمات این بیمارستان به ۸۳ درصد، ابراز امیدواری کرد با حمایتهای دانشگاه علوم پزشکی، همت خیرین و به پشتوانه عوامل این بیمارستان اعم از تیم مدیریتی، پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و فعالان دیگر بخشها شاهد تبدیل این مرکز به یکی از قطب‌های قلب و عروق کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha