• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052919850
  • خبرنگار : 71660

افشاگری اسپوتنیک از پروپاگاندای اوکراینی‌ها در جنگ

افشاگری اسپوتنیک از پروپاگاندای اوکراینی‌ها در جنگ

رسانه روسی نوشته اوکراین از روزنامه‌نگاران خارجی برای انجام مصاحبه‌هایی که ارتش روسیه را به گلوله‌باران غیرنظامیان متهم می‌کند، استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید پروپاگاندای اوکراینی، روزنامه‌نگاران خارجی را برای انجام مصاحبه‌های تصویری با زندانیان روس در بیمارستانی در منطقه «سومی» استخدام کرده تا ارتش روسیه را به گلوله‌باران جمعیت غیرنظامی خود در منطقه «کورسک» متهم کند.

کارمندان «مرکز اطلاعات و عملیات روانی اوکراین» هم‌چنین به دنبال این بوده‌اند که زندانیان اسیر شده در منطقه مرزی کورسک را به شیوه‌ای به تصویر بکشند که ظاهرا «از نیروهای اوکراینی برای کمک قدردانی می‌کنند.»

این منبع آگاه به اسپوتنیک گفت: «روز شنبه، زندانیان روس از میان نظامیان و غیرنظامیان به بیمارستان منطقه‌ای در سومی آورده شدند. آن‌ها جهت کمک و توزیع تخت‌ها در مقابل دوربین خبرنگاران خارجی قرار گرفتند و سپس از ارتش روسیه خواستند تا به منطقه سوژا در حوالی بیمارستان منطقه‌ای در سومی شلیک نکنند.»

به گفته این منبع، زندانیان باید از «آزادی» خود قدردانی می‌کردند و برخی از زندانیان پس از تولید این ویدئو، از بیمارستان خارج شدند.

این منبع آگاه افزود: «مرکز درمانی شامل تعداد زیادی سرباز اوکراینی مجروح است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان منطقه‌ای سومی دیگر نمی‌تواند آن‌ها را مدیریت کند و افراد مجروح زیادی وجود دارد.»

ین در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد یکی از یگان‌های‌ ارتش این کشور در حال «شناسایی و انهدام گروه‌های خرابکار دشمن» در جنوب شهرک‌های الکسیفسکویه، سافونوفکا و شپتوخوفکا واقع در منطقه «کورسک» روسیه است.

طبق آنچه این وزارتخانه گزارش داده است، نیروهای مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ پرسنل نظامی و ۲۷ خودروی زرهی از جمله ۶ تانک و یک پرتابگر MLRS را از دست دادند. در مجموع، در طول نبرد در منطقه کورسک، دشمن بیش از ۳۴۶۰ سرباز و ۵۰ تانک را از دست داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha