• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052919832
  • خبرنگار : 50605

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون:

مدیریت مصرف مانع قطعی آب تا پایان تابستان خواهد شد

مدیریت مصرف مانع قطعی آب تا پایان تابستان خواهد شد

ایسنا/اصفهان دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون گفت: مدیریت منابع آبی در مصارف خانگی و کشاورزی مانع قطعی و اختلال در شبکه خواهد شد.

ذبیح‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همکاری مردم در مصرف خانگی و مدیریت منابع در آبیاری کشاورزی باعث شده که تابستان امسال تنش آبی در تیران و کرون به همراه نداشته باشد.

وی افزود: افت فشار آب در چند روزی از اوایل مردادماه امسال به دلیل گرما اتفاق افتاد که با مدیریت مصرف و تأمین آب مورد نیاز این مشکل رفع شد.

به گفته دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون، آبرسانی سیار در بخش‌های روستاهای فاقد آب شبکه انجام شده و در حال حاضر چالشی در این خصوص وجود ندارد.

ابراهیمی با اشاره به تأمین آب کشاورزی، گفت: منابع موجود باید برای استفاده همه کشاورزان مدیریت شود که پس از مصارف خانگی این حوزه و همچنین صنایع حائز اهمیت هستند.

وی با اشاره به اینکه باید منابع آب فعلی مدیریت شود، یادآور شد: در توسعه کشاورزی و صنعتی تأمین آب حائز اهمیت بوده و در صورتی که سرمایه‌گذاران آب مورد نیاز را تأمین نکنند امکان صدور مجوز برای آن‌ها وجود ندارد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و ورزش باد خنک، معضل کمبود آب و برق رفع شده ولی تا پایان فصل گرما همکاری مردم در مدیریت مصرف انرژی لازم است.

ابراهیمی به قطعی برق شبکه شهری و روستایی نیز اشاره و اظهار کرد: چند روز از هفته گذشته به دلیل افزایش مصرف قطعی برق مقطعی در مناطق مختلف این شهرستان انجام شد که قابل پیش‌بینی برای اداره برق نبود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت برق در شبکه پایدار بوده و شاهد قطعی برق در صورت همکاری مشترکان نخواهیم بود.

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون با بیان اینکه به جز دو حادثه آتش‌سوزی مراتع بخش کرون حادثه دیگر بر اثر گرما گزارش نشده، اظهار کرد: تمهیدات لازم در ستاد مدیریت بحران شهرستان برای جلوگیری از وقوع حادثه صورت گرفت و کارگروه‌های تخصصی مدیریت منابع آب و انرژی و همچنین پیشگیری از حوادث تشکل شد و دستورات لازم به دستگاه‌های خدمات‌رسانی و امدادی برای اقدام به موقع داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha