• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052919748
  • خبرنگار : 71129

بر اساس یک نظرسنجی

میزان حمایت از استارمر ۲۶ درصد کاهش یافته است

میزان حمایت از استارمر ۲۶ درصد کاهش یافته است

بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که میزان حمایت از نخست وزیر انگلیس از اوایل ژوئیه و زمانیکه او به این سمت رسید، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی که توسط آژانس تحقیقاتی «اوپینویم مارکت» و روزنامه آبزرور انجام شد، میزان حمایت خالص از کر استارمر، نخست وزیر انگلیس منفی ۷ درصد است که یک کاهش چشمگیر ۲۶ درصدی را از مثبت ۱۹ درصد در آغاز فعالیتش به عنوان نخست وزیر نشان می‌دهد.

«میزان حمایت خالص» یک فرد تفاوت محبوبیت با عدم محبوبیت اوست.

همچنین، ۲۹ درصد از انگلیسی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی دیدگاه کمتر قابل قبولی نسبت به حزب کارگر از زمان پیروزی در انتخابات پارلمانی داشته و ۲۴ درصد نیز نظر قابل قبولی داشتند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که میزان خالص حمایت‌ها از ریشی سوناک منفی ۳۰ درصد است.

۱۱ اوت روزنامه تلگراف با اشاره به نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه «ساوانتا» گزارش کرد که میزان حمایت‌ها از استارمر به پایین‌ترین حد خود از زمان انتخابات همزمان با ناآرامی‌های گسترده در کشور رسیده است.

میزان حمایت از استارمر ۲۶ درصد کاهش یافته است
کر استارمر، نخست وزیر انگلیس

نظرسنجی دیگری در ۶ اوت توسط موسسه YouGov نیز نشان داد که نیمی از جمعیت انگلیس فکر می‌کنند که استارمر در مواجهه با ناآرامی‌های گسترده در کشور ضعیف عمل می‌کند.

اواخر ژوئیه اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلفی در انگلیس و در پی حمله با چاقوی یک نوجوان ۱۷ ساله در ساوت پورت در جنوب این کشور برگزار شد. سه کودک کشته و چند کودک و دو بزرگسال زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

اعتراضات به صحنه درگیری بین پلیس و شورشیان بدل شد پس از آنکه شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه مهاجم یک مهاجر است. بعدا مشخص شد که فرد مهاجم از یک خانواده روآندایی و متولد انگلیس است.

صدها نفر در این ناآرامی‌ها بازداشت شده و ده‌ها افسر پلیس زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha