• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052919680
  • خبرنگار : 50163

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در خدابنده

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم در خدابنده

ایسنا/زنجان رئیس اداره تعاون روستایی خدابنده از افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی شهرستان خدابنده نسبت به سال گذشته خبر داد.

 اسماعیل کرمی زرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در شهرستان در ۱۲ مرکز خرید و سیلوهای شبکه تعاون روستایی شهرستان خدابنده بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است.

 وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در راستای تقویت،تجهیز و توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی اقدامات خوبی طی یک سال گذشته در تعاونی‌های روستایی شهرستان انجام شده است.

کرمی زرندی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این حوزه، ادامه داد: از جمله احداث سیلوی شرکت تعاونی تولید روستایی نظرقلی، افرایش ظرفیت سردخانه اتحادیه تعاون روستایی خدابنده به میزان ۴۰۰۰ تن، ایجاد باسکول در مراکز خرید، افزایش ظرفیت مراکز تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی به میزان ۴۰۰۰ تن، ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش حبوبات (تهیه بذر، خرید، بوجاری و بسته بندی)، ایجاد سردخانه زیر صفر به ظرفیت ۳۰ تن جهت ایجاد امنیت غذایی و ذخیره‌سازی گوشت مصرفی مورد نیاز ساکنین شهرستان، تجهیز و بهسازی مراکز توزیع سوخت ادوات کشاورزی و حمل نقل به تعداد ۶۵ مرکز و تجهیز فروشگاه‌های مصرف در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ساکنین روستاها و شهرها به تعداد ۱۶ فروشگاه اشاره کرد.

او ضمن اشاره به وضعیت مناسب تولید گندم در شهرستان در سال‌جاری، تصریح کرد: بیش از نیمی از کل گندم شهرستان توسط شبکه بزرگ تعاونی‌های روستایی و تولید روستایی خریداری می‌شود که این موضوع نشان از اعتماد بهره‌برداران بخش کشاورزی و اعضا به تشکلهای تعاونی روستایی است.

وی با بیان اینکه این تشکل‌ها مهمترین ظرفیت برای تحول در اقتصاد کشاورزی هستند که به صورت مویرگی در اقصی نقاط شهرستان با پراکنش مناسب در پشتیبانی از تولید و تکمیل زنجیره ارزش درخدمت کشاورزان هستند، گفت: به منظور رصد و کنترل دستورالعمل خرید کیفی گندم اکیپ‌ها و تیم‌های نظارتی استان و شهرستان به صورت مستمر مراکز خرید تعاونی‌های روستایی و تولید را مورد پایش قرار می‌دهند عملیات خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت گندم ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha