• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052919527
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد راه‌اندازی شد

سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد راه‌اندازی شد

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پس از سال‌ها بلاتکلیفی و دفن بدون تفکیک پسماندهای شهری خرم آباد، سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری راه‌اندازی و در مدار قرار گرفت.

علی سالاروند ۲۸ مرداد در حاشیه بازدید از محل دفن پسماند شهرستان خرم آباد، اظهار کرد: طی بازدیدهای نظارتی صورت گرفته از محل دفن پسماند و با پیگیرهای انجام شده بعد از سال‌ها بلاتکلیفی بالاخره سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد، راه اندازی و شروع به فعالیت کرده است که با شروع فعالیت این سیستم، عملیات پردازش و جداسازی پسماندهای تر و پسماندهای خشک به عنوان قسم پردرآمد پسماند که معروف به طلای کثیف است، انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی اولین بازدیدی که دوسال گذشته از محل دفن پسماند شهری خرم‌آباد انجام شد، محل دفن بشدت آلوده بود و باعث اعتراض روستاهای اطراف شده بود همچنین دود شدید ناشی از آتش‌سوزی محل دفن پسماند و رها بودن شیرابه پسماندها در پایین دست و کنار جاده موجب اعتراض رانندگان عبوری از کنار این محل دفن شده بود لذا با پیگیری‌های صورت گرفته اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری سازمان مدیریت پسماند در این خصوص، وضعیت در این بازدید به مراتب خوب شده و علاوه بر پردازش پسماندها، خاکریزی روزانه و ... انجام می‌شود و امیداریم با ادامه روند فعلی شهرداری بتواند خط تولید کمپوست را هم راه‌اندازی نماید و شاهد یک محل دفن استاندارد باشیم.

حیدری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، گفت: امیدواریم با تکمیل سایر موارد و الزامات مورد نظر محیط زیست، محل دفن پسماند شهر خرم‌آباد به عنوان یک پایلوت مطمئن و قابل استناد در زمینه دفن اصولی پسماند معرفی و قابل تسری به سایر شهرستان‌های استان شود، چرا که حفاظت محیط زیست ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و همه اقشار جامعه برای داشتن زندگی سالم و به دور از بیماری‌ها باید در حفظ و صیانت از محیط زندگی خود کوشا باشند.

به گزارش ایسنا، مقرر شد جلسه بررسی ابعاد حقوقی مدیریت پسماند استان در نیمه اول شهریورماه سال‌جاری در محل دادستانی مرکز استان و به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار و ابعاد حقوقی موضوعات مدیریت اصولی پسماند و همچنین مسائل و مشکلاتی که در خصوص مدیریت دفن پسماند ها در سطح شهرهای استان وجود دارد مطرح و جهت رفع نواقص و مشکلات مربوطه تصمیم گیری و اقدام لازم معمول شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha