• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052819436
  • خبرنگار : 30058

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تاکید کرد:

نقشه علمی کشور باید مطالبه عموم مردم به ویژه دانشگاهیان باشد

نقشه علمی کشور باید مطالبه عموم مردم به ویژه دانشگاهیان باشد

ایسنا/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: نقشه علمی کشور باید مطالبه عموم مردم به ویژه دانشگاهیان باشد.

حسام رسولی شامگاه ۲۸ مرداد در نشست تخصصی روزآمدسازی نقشه علمی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ماموریت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل در هیات اندیشه‌ورز استان اردبیل، گفت: در خصوص میز تخصصی نانوفناوری شناسایی افراد علمی که در حوزه نانوفناوری تولیدات علمی داشته‌اند، شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه رابطه جامعه علمی استان با جامعه صنعتی نیز بررسی شد، افزود: همچنین از طریق سازمان صمت و شهرک‌های صنعتی، اقدامات صنایعی که در حوزه نانوفناوری تولیداتی دارند، شناسایی شد.

رسولی تاکید کرد: در حال حاضر باید بتوانیم پیوندی بین جامعه علمی نانوفناوری و صنعتی ایجاد کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به بازنگری نقشه جامع علمی کشور، گفت: این نقشه از نقشه‌های علمی بسیار ارزنده در کشور بوده و زحمات ارزشمندی برای تهیه آن کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور در حوزه‌های علم و فناوری موفق بوده‌ایم و با همت جامعه علمی کشور، علی‌رغم همه محدودیت‌ها، صف‌شکنی‌ها و مرزشکنی‌ها اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ترور دانشمندان علمی ما گواه بر این موضوع است و نشان می‌دهد در حوزه علمی، دانشمندان تراز اول جهان را داریم که در مرجعیت علمی پیشگام بوده و هستند.

رسولی با بیان اینکه در نقشه علمی کشور باید مشارکت، سهم و قدرت یکسان برای دولت، بخش عمومی، حلقه‌های میانی و بخش خصوصی در نظر گرفته شود، افزود: نقشه علمی کشور باید مطالبه عموم مردم به ویژه دانشگاهیان باشد؛ چرا که هر مساله‌ای به مطالبه عمومی تبدیل نشود، قطعا در حل آن مساله موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha