• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052819426
  • خبرنگار : 30058

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

باید با پیشرفت تکنولوژی برای روزآمدسازی نقشه علمی همراه باشیم

باید با پیشرفت تکنولوژی برای روزآمدسازی نقشه علمی همراه باشیم

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای روزآمدسازی نقشه علمی کشور باید با پیشرفت تکنولوژی همراه باشیم.

اسماعیل چمنی امروز (۲۸ مرداد ماه) در نشست تخصصی روزآمدسازی نقشه علمی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه محقق اردبیلی ۴۲۰ عضو هیئت علمی و ۴۰۰ کارمند دارد، بیان کرد: این دانشگاه ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و ۱۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به فعالیت بخش‌های مختلف دانشگاه محقق اردبیلی، ادامه داد: در سایه این فعالیت‌ها، دانشگاه محقق اردبیلی توانست نشان سرو علوم، تحقیقات و فناوری را ازآن خود کند.

او اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال اخیر در سه جشنواره حرکت، رویش و قرآن و عترت به‌عنوان دانشگاه برگزیده معرفی شده و در چهار ماه نخست امسال در حوزه فرهنگی رتبه دوم دانشگاه‌های کشور را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه‌بندی ISC رتبه ۱۷، در میان دانشگاه‌های جوان رتبه دوم و رتبه‌بندی تاثیر تایمز رتبه دوم را دارد، گفت: در رتبه‌بندی شانگهای در حوزه مهندسی مواد جایگاه نخست، در حوزه مهندسی انرژی رتبه هفتم و در حوزه کشاورزی رتبه ششم کشور را داریم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه امروز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانشگاه محقق اردبیلی حرفی برای گفتن دارند، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در تحقق طرح جهاد علمی و اعتلای علمی کشور حرکت کرده است و فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها پیوسته در حال تغییر و ارتقا هستند، گفت: توجه به حوزه علم و فناوری می‌تواند کشور را در عرصه‌های مختلف بیمه کند.

وی با بیان اینکه در سایه توانمندی فرزندان انقلاب اسلامی در بسیاری‌ از حوزه‌ها در حال پیشرفت هستیم، ادامه داد: ایران همان کشوری است که روزی توانایی ساخت سیم خاردار را نداشت، ولی امروز مشاهده می‌کنیم که در حوزه هوافضا، نانو، دانش هسته‌ای و ... جزو کشورهای برتر دنیاست.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بر ضرورت توجه به کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت: در توسعه نقشه جامع علمی کشور باید پژوهش‌ها را مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه انجام دهیم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه برای رفع موانع باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کنیم، افزود: امروز محققان، پژوهشگران، نخبگان و اساتید توانمندی در کشور داریم و باید برای روزآمدسازی نقشه علمی کشور با پیشرفت تکنولوژی همراه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha